استاندار کرمان:

سرلشکر سلیمانی رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای کرمان شد/ هدف‌گذاری کنگره براساس نیاز‌های روز جامعه باشد

«علیرضا رزم حسینی» با بیان این‌که براساس تصویب اعضای برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان سرلشکر سلیمانی رئیس شورای سیاست‌گذاری این کنگره شد، گفت: باید نیاز‌های روز جامعه را شناخته و در اهداف کنگره به آن‌ها توجه کنیم.
کد خبر: ۲۷۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ - 13January 2018

سرلشکر سلیمانی رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای کرمان شد/ هدف‌گذاری کنگره براساس نیاز‌های روز جامعه باشدبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار کرمان صبح امروز (شنبه) در نخستین جلسه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید این استان، اظهار داشت: از آن‌جا که بنیان‌گذار لشکر ۴۱ ثارالله و فرمانده اصلی شهدای استان کرمان سردار «قاسم سلیمانی» هستند، قرار شد که وی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ۶۵۰۰ شهید این استان انتخاب شود که این امر به تصویب اعضای برگزاری این کنگره رسید.

وی با اشاره به این‌که ما نیازمند آن هستیم تا واقعیت‌های جنگ را بدون کم و کاست به نسل حاضر مطرح کنیم، گفت: ما باید تاریخ زنده شهدا را همواره زنده نگه داریم و موکول به برگزاری کنگره‌ها نکنیم، همچنین باید در رفتار خود همواره نشان دهیم که شهدا همیشه زنده هستند.

وی با بیان این‌که همه مسئولان و مردم ایران مدیون شهدا هستند، گفت: استان کرمان در برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا و در حوزه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیشگام بوده است و این استان همان‌گونه که در دفاع مقدس لشکر خط شکن ۴۱ ثارالله را داشته در برگزاری کنگره شهدا نیز پیشتاز است.

استاندار کرمان گفت: شکل‌گیری جمهوری اسلامی با مبارزات مردم و سپس با هزینه‌هایی که مردم بر دوش گرفتند انجام شد و یکی از قطعات سلحشوری ملت ایران، دوران دفاع مقدس است که باید به بهترین شکل، این دوران را معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس به تمامیت ارضی و اقتدار جمهوری اسلامی دست یافتیم و موفق به تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیم و باید از شهدایی که جان و هستی خود را در راه کشور داده‌اند، تقدیر کنیم و این امر یک وظیفه ملی است.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که در اشاعه فرهنگ شجاعت، از خود گذشتگی و اخلاص در عمل، کاستی‌هایی داریم، ادامه داد: باید اطلاع رسانی دقیق انجام دهیم تا همگان بدانند در این تاریخ، در کشور چه گذشت و واقعیت‌های این دوران را باید برای مردم و نسل جوان مطرح و فلسفه دفاع مقدس را به خوبی در بین جوانان تبیین کنیم و در این زمینه باید از یادگاران آن دوران به خوبی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این مطلب که شهدا متعلق به همه مردم هستند و ما باید تأثیر سیره آن‌ها را در جامعه به خوبی ببنیم، ادامه داد: باید نیاز‌های روز جامعه را شناخته و در اهداف کنگره شهدای ۶۵۰۰ شهید استان کرمان به آن‌ها توجه کنیم.

رزم حسینی عنوان کرد: نباید کنگره شهدا مختص یک قشر کنیم، بلکه باید از تشکل‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و گروه‌های سیاسی در اجرای این کنگره استفاده کنیم و از حرف‌های کلیشه‌ای پرهیز کرده و نسل جدید و نو را در این کنگره دعوت کنیم، زیرا امروز نیاز به حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار