پورمختار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

منافع ایران در گرو تحقق برجام نیست/ برخی مسئولان در رفتار با آمریکا تجدیدنظر کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران منافع ملی خود را در پی نتیجه دادن برجام دنبال نمی‌کند، گفت: از بدو انقلاب اسلامی تاکنون تحت هیچ شرایطی خود را وابسته به کشورهای خارجی نکردیم.
کد خبر: ۲۷۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ - 13January 2018

منافع ایران در گرو تحقق برجام نیست/ برخی مسئولان در رفتار با آمریکا تجدید نظر کنند«محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به اینکه ایران منافع ملی خود را در پی نتیجه دادن برجام دنبال نمی‌کند، اظهار داشت: از بدو انقلاب اسلامی تاکنون تحت هیچ شرایطی خود را وابسته به کشورهای خارجی نکردیم و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور را در پی قراردادهای بین‌المللی جستجو نمی‌کنیم.

نماینده خانه ملت در ادامه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت و داشته‌های داخلی دانست و افزود: بدعهدی‌های آمریکایی‌ها نسبت به تعهدات خود در جوامع بین‌المللی عیان است و برجام به‌عنوان یک سند، گواه بر زیاده‌خواهی آن‌ها است؛ چراکه می‌خواهند تمام امتیازات را از آن خود کنند ولی در ازای این قرارداد هیچ امتیازی به ایران ندهند.

پورمختار تصریح کرد: مذاکره با غربی‌ها به‌ویژه آمریکا منفعتی برای ما ندارد و اقدامات ضدایرانی ترامپ تاکنون باید برای برخی از مسئولان کشورمان روشن شده باشد به گونه‌ای که در رفتار با آمریکا تجدید نظر کنند. همچنین باید بدانیم که راه پیشرفت و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل کشور است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع‌تراشی برای ایران هستند.

وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود را مسبب تمام جنایات و ناامنی‌ها در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: بمباران بی‌وقفه خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و کودک‌کشی یمنی‌ها همه با تسلیحات آمریکایی انجام می‌شود. تمام اقدامات ضد بشری این متجاوزان در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل به اعمال آن‌ها آگاه است و هیچ واکنشی نسبت به نسل‌کشی در یمن انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها