مصطفی محدثی خراسانی:

«شعر اعتراض» در گستره شعر انقلاب به وجود آمد

شاعر برجسته کشورمان گفت: شعر اعتراض در گستره شعر انقلاب به وجود آمد، اما آنجایی که مخاطب توده‌های مردم هستند، ابوالفضل سپهر حرف مردم را بدون دغدغه‌های فن بیان مطرح کرد.
کد خبر: ۲۷۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 14January 2018

شعر اعتراض در گستره شعر انقلاب به وجود آمد/ «ابوالفضل سپهر» حرف مردم را بدون فن بیان مطرح کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مصطفی محدثی خراسانی» شاعر برجسته کشور بعد از ظهر امروز در چهلمین شب شاعر پاسداشت زنده یاد «ابوالفضل سپهر» ضمن تشکر از سازمان اوج بخاطر برگزاری تجلیل از شاعران انقلاب، اظهار داشت: یاد کردن از ابوالفضل سپهر هوشمندی لازم دارد.

وی گفت: امروز جامعه ما حقوقی را مطالبه می‌کند که سال‌ها پیش ابوالفضل سپهر آن‌ها را که چالش‌های پیش روی انقلاب بود، فریاد می‌زد؛ البته شعر انقلاب آگاه و با بصیرت وجود دارد و کار سپهر در همین جریان است.

این شاعر افزود: جریانی را که ابوالفضل سپهر به پیش برد، خیلی‌ها ناباورانه به آن نگاه می‌کردند و تناسبی بین ظرفیت ادبی و بضاعفت سپهر و حجم تأثیرگذاری او نمی‌دیدند؛ اما او انتخاب شده بود، تا این کار را انجام دهد.

محدثی خراسانی تصریح کرد: خلأ شعر انقلاب را کسانی همچون «سید حسن حسینی» جبران کرده‌اند.

وی گفت: شعر اعتراض در گستره شعر انقلاب به وجود آمد؛ اما آنجایی که مخاطب توده‌های مردم هستند، ابوالفضل سپهر حرف مردم را بدون دغدغه‌های فن بیان مطرح کرد. ابوالفضل این عرصه را به خوبی درک کرد و باید به بصیرت و هوشمندی او درود فرستاد.

بنا بر این گزارش، چهلمین شب شاعر پاسداشت زنده‌یاد «ابوالفضل سپهر» شاعر کشورمان بعد از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۴ دی ماه) با حضور گلعلی بابایی، حسین قرایی، مصطفی محدثی خراسانی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، رحیم چهره خند، حمید داودآبادی، احمد بابایی و میلاد عرفان پور در نخلستان اوج برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار