حجت الاسلام محمدحسنی تاکید کرد؛

ضرورت پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یگان‌ها توسط فرماندهان

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر ضرورت پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یگان‌ها توسط فرماندهان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ - 31January 2018

ضرورت پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یگان‌ها توسط فرماندهانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» در همایش «الگوی مطلوب فرماندهی نظامی در چشم انداز تمدن نوین اسلامی»، با اشاره به ویژگی‌های مطلوبی که یک فرمانده باید در خود ایجاد کرده باشد، اظهار داشت: نخستین ویژگی فرماندهی مطلوب برخورداری فرمانده از ایمان و معرفت است، چراکه امکان ندارد فرمانده غیرمومن بتواند فرماندهی دینی داشته باشد. فرمانده مطلوب باید از ایمان راسخ برخوردار شود تا در لحظات بحرانی بتواند اثرگذار باشد.

وی افزود: عزم و اراده راسخ ویژگی دوم یک فرمانده مطلوب و انقلابی است، یعنی فرمانده باید روی اهداف محکم باشد، آموزش‌های روزآمد به تنهایی کافی نیستند، لازم است در کنار ایمان عزم راسخ هم باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا ادامه داد: صبر و استقامت و توکل به خدا سومین ویژگی فرماندهی مطلوب است، فرمانده‌ای که اینگونه باشد از تهدید و تحریم دشمنان نمی‌هراسد و بر موانع غلبه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده باید توکل به خدا داشته باشد و متوکل واقعی باید موحد باشد و در توکل خود ثابت قدم باشد، و کسی که اینگونه باشد نگاهش را از خارج برمی‌دارد و به داخل و ظرفیت‌های خودش نگاه می‌کند، تاریخ این انقلاب به ما نشان داد که هر جا به خدا اعتماد کردیم، خدا هم به ملت ما نظر لطف داشته است.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: خودسازی فردی ویژگی دیگر یک فرمانده مطلوب است، یعنی فرمانده باید خودساخته و کارآمد باشد، اگر کسی خودساخته نباشد و سرچشمه اوصاف و ویژگی‌های مطلوب نباشد، قطعاً نمی‌تواند بر نیروهایش تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.

وی افزود: ویژگی دیگر فرمانده مطلوب رفتار انسان مدارانه و بزرگوارانه با نیروهای زیردست است، فرمانده یا مدیر و مسئولان باید روابط کریمانه با فرودستان داشته باشند، متاسفانه گاهی در این حوزه از سوی برخی افراد شاهد برخوردهای غیرمودبانه و غیرمومنانه هستیم که این با روحیه انقلابی و مشی اسلامی همخوانی ندارد. فرمانده باید در دسترس نیرو باشد، فرمانده پدر زیرمجموعه است، آیا پدر خود را از دسترس فرزندان خارج می‌کند. این یک مسئولیت اساسی در فرماندهی دینی است، چراکه ما مدیران انقلابی در قبال مردم مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه فرماندهی امری تشریفاتی نیست، عنوان کرد: فرماندهی یک نوع خدمات است؛ کسی که مسئولیت خدمتگزاری دارد، خود را از زیردست پنهان نمی‌کند، و مسئول پیشرفت یگان خود در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز هست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها