سرلشکر باقری:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید واقعیات جنگ تحمیلی را در اختیار مردم قرار دهند/ دفاع مقدس ضامن قرن‌ها سربلندی برای ملت ایران است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس این مسئولیت را بر عهده دارند که با بهره‌گیری از فناوری و هنر کارآمد و متناسب با ذائقه اقشار مختلف جامعه و نسل جوان، واقعیات اتفاق افتاده در جنگ تحمیلی را به دور از تحریف در اختیار مردم و جوانان قرار دهند.
کد خبر: ۲۷۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ - 04February 2018

مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید واقعیات جنگ تحمیلی را در اختیار مردم قرار دهند/ دفاع مقدس ضامن قرن‌ها سربلندی برای ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاح 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن اظهار داشت: دفاع مقدس گام بزرگی در تاریخ ملت بزرگ ایران است که پس از چندین قرن سرافکندگی در جنگ‌های گذشته و از دست دادن سرزمین‌ها، ملت ایران توانست هویت خود را در دفاع مقدس بازیابی کند و وارد مرحله جدیدی از تاریخ سرافرازانه خود شود.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی (بلوک شرق و غرب) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، همسایه غربی ما را علیه ایران اسلامی تجهیز و تحریک کردند و بسترساز تهاجم، تجاوز و تصرف بخش‌هایی از کشورمان توسط رژیم بعث عراق شدند.

سرلشکر باقری ادامه داد: دفاع مقدس ملت ایران فراز بزرگی است که این ملت شجاع و بزرگ طی هشت سال دفاع مقدس نه‌تنها اجازه نداد وجبی از خاک ایران تصرف شد، بلکه تمام تلخ‌کامی‌های تاریخ خود را در این هشت سال جبران کرد.

وی افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس نشان داد که ملتی سرافراز، بزرگ و شجاع در میان ملت‌های جهان است و خواهد توانست در تمامی برهه‌های تاریخی در مقابل تمام ناملایمات، فشارها، تحریم‌ها و گرفتاری‌ها با سربلندی از کشور، تاریخ و کیان خود دفاع کند و مسیر آرمان‌های مقدس خود را سرافرازانه پیش ببرد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که می‌تواند قرن‌ها سربلندی را برای جوانان و ملت ایران تضمین کند.

وی با اشاره به وظایف مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌های مختلف، گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس این مسئولیت را بر عهده دارند که با بهره‌گیری از فناوری و هنر کارآمد و متناسب با ذائقه اقشار مختلف جامعه و نسل جوان، واقعیات اتفاق افتاده در جنگ تحمیلی را به دور از تحریف در اختیار مردم و جوانان عزیز قرار دهند.

سرلشکر باقری با اشاره به شور و اشتیاق جوانان برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر با شور و اشتیاق به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور یافته تا جانفشانی‌های پدران خود را از نزدیک لمس کنند.

وی افزود: ملت‌ها همواره از چنین حوادث بزرگی برای ایجاد و اعتلای مفاهیمی مانند هویت ملی و اثبات شرافت و شجاعت ملت‌شان بهره می‌برند و این موزه‌ها امروز چنین مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشریح کرد: موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس مکانی است برای تجمع پیشکسوتان و جوانان و مردم شریف که در جمعی صمیمی کنار هم بنشینند و خاطرات آن دوران را برای نسل‌های جوانتر بازگو کنند.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای این مسئولیت ایجاد شده است که با استفاده از انواع و اقسام روش‌ها و فناوری‌ها و با همکاری تمامی دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی این کار ارزشمند را به سامان برساند.

سرلشکر باقری گفت: بخش اعظم هزینه‌ای که امروز در گزارش سردار کارگر در ایجاد مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور بیان شد، عمدتاً توسط مردم به‌طور مستقیم یا از طریق شهرداری‌ها و بخشی هم از جانب دستگاه‌های دولتی تامین شده است.

وی همچنین افزود: زمین‌هایی که برای مراکز فرهنگی دفاع مقدس اختصاص یافته، نوعاً در بهترین نقاط شهرها و عمدتاً بدون دریافت ریالی، در اختیار این مجموعه‌ها قرار داده شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس براساس اساسنامه جدید خود که رییس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان رییس هیأت امنا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهردار محترم تهران به عنوان نایب رییس ه‍یأت امنا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رییس محترم شورای شهر و یکی از معاونین شهرداری تهران به عنوان اعضای هیأت امنا و همچنین سه نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز از دیگر اعضای هیأت امنا در آن نقش آفرین هستند، امروز نماد همکاری میان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس و شهرداری و مسئولان کشوری و لشکری است که دست در دست هم قرار داده تا ان‌شاءالله بتوانیم این موزه‌ ‌و مراکز فرهنگی دفاع مقدس را به نحوی که در شان انقلاب اسلامی، شهدا و حادثه بزرگ دفاع مقدس است، آماده کنیم.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های استانداران و شهرداران 10 استانی که مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را افتتاح کردند و همچنین از مسئولان استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همه مسئولانی که در احداث و راه اندازی این مراکز کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار