در نشست خبری فیلم «تنگه ابوقریب» مطرح شد؛

توکلی: تجربه سینمای دفاع مقدس را دوست دارم/ ملکان: صدها ماجرای دفاع مقدس قابلیت فیلم دارند

نشست خبری فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ - 07February 2018

توکلی: تجربه سینمای دفاع مقدس را دوست دارم/ ملکان: صدها ماجرای دفاع مقدس قابلیت فیلم دارندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» با حضور عوامل فیلم در سینما ملت، کاخ رسانه با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

«بهرام توکلی» کارگردان این اثر سینمایی اظهار داشت: مهم ترین مبنع برای بازسازی صحنه های جنگی، مستند است. ما نیز برای بازسازی صحنه های جنگی بر این تصویرهای مستند تکیه کردیم اما دفاع مقدس بخاطر ویژه بودن برای کشورمان خاص و ویژه است.

وی درباره حرکت سریع در فیلمبرداری گفت: ما برای نزدیک شدن به فضای اصلی از مستندهای دفاع مقدس استفاده کردیم و چون ویژگی این تصاویر روایت سریع بود حرکت دوربین را تند کردیم.

این کارگردان عنوان کرد: در پی تحقیقاتی که برای این فیلم انجام دادیم متوجه شدیم جوانب زیادی در این اتفاق وجود دارد که یک فیلم نمی تواند به همه آن بپردازد. بخاطر همین ما به موضوع گردان عمار ظرف یک روز و نیم پرداختیم.

توکلی گفت: فیلم از یک آرامش شروع می شود و به یک آشوب ختم می شود به همین خاطر نوع فیلمبرداری خاصی انجام شد. 

وی بیان کرد: نگاه شخصی من به انسان نهیلیستی نیست، چنین نقدی بر من بی پایه و اساس است. حضور تهیه کننده در سینمای ایران نمایشی است اما حضور آقای ملکان در این فیلم وجهه های دیگری داشت چون ایشان آرتیس هستند و خودشان موقعیت دراماتیک این واقعه را برای من توضیح دادند. بارها بازخوانی فیلمنامه صورت گرفت و تمام مراحل چیدمان توسط ایشان چک می شد. سینمای ایران به تهیه کنندگان آرتیسی مانند ملکان احتیاج دارد که دلش برای کار بتپد. 

این کارگردان درباره علت ورود به حوزه دفاع مقدس بیان کرد: من همیشه به دنبال تجربه کردن ژانرهای مختلف سینما بودم و این کار نیز تجربه خوبی بود.

«سعید ملکان» تهیه کننده این اثر اظهار داشت: ماجرای بچه های گردان عمار مثل خیلی از اتفاقات هشت سال دفاع مقدس پنهان شده بود که می شود صداهای فیلم درباره آن ها با کیفیت بالاتر ساخت. 

وی گفت: ماجرای این فیلم چند سال در ذهن ما بود. بچه های گردان تحقیقات این فیلم را انجام دادند. مهمترین چیزی که باعث شد که این فیلم سخت در یک تایم مناسب ساخته شود همراهی یک تیم خوب بود. 

تهیه کننده این اثر تصریح کرد: اعتماد سازمان اوج به من باعث تولید این کار شد. ما به عشق بچه های عمار کار ساختیم و انگیزه ما این بود که این اتفاق که امروز کارکرد دارد که چنین تنگه ای در حال رخ دادن است که با اتحاد و وحدت ملی باید آن را حفظ کنیم.

ملکان بیان کرد: هزینه این فیلم کمی بیشتر از پنج میلیارد بوده است و اینکه مطرح می شود این فیلم ۲۰ میلیارد هزینه داشته، شوخی است. این هشت سال متعلق به گروه خاصی نیست و وقتی فیلمی ساخته می شود باید برای همه ساخته شود و نشانه گیری ما بر نسل جوان است.

«جواد عزتی» برای اولین بار بود در فیلمی آرزو کردم کاش من بیرون فیلم بودم و برای این بچه ها گریه می کردم. دوستان عوامل ادای دین کردند به رزمندگان به روزی که در تاریخ دفاع مقدس گم شده است.

«محسن روزبهانی» مدیر جلوه های ویژه میدانی این فیلم گفت: تنها فیلمی که من خیلی سختی کشیدم «تنگه ابوقریب» بود اما با وجود اینکه ۱۵۰ فیلم جنگی کار کرده ام شرایط خوب فیلم به ما کمک کرد.

«حمیدرضا آذرنگ» گفت: در این فیلم به خصوص در حالی که در همه جنگ ها بی نظمی وجود دارد در این فیلم نظم وجود داشت. چندین ساعت کار گریم طول می کشید که کار را سخت کرده بود.

«مهدی پاکدل»گفت: فضای این فیلم خیلی واقعی بود و اصلا شبیه به بازی نبود. من روز گذشته در سینما فرهنگ وقتی فیلم را کنار مردم دیدم دختر کوچکی را دیدم که به شدت گریه کرده بود و به من  گفت «من بعد از دیدن این فیلم، جنگ هشت ساله را به عنوان بخشی از هویتم پذیرفتم!».

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار