امروزه حمایت از شهدا دغدغه‌ی برخی از مسئولان نیست

یک جانباز مدافع حرم گفت: در حال حاضر بسیاری از موضوعات و مسائل در حوزه حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان به عادت و روزمرگی رسیده است و همچون دوران دفاع مقدس دغدغه برخی از مسئولان محسوب نمی‌شوند.
کد خبر: ۲۷۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ - 09February 2018

امروزه حمایت از شهدا دغدغه‌ی برخی از مسئولان نیستمهدی هداوندی، جانباز مدافع حرم در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «پناه حرم» زندگینامه شهید مجید قربانخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از موضوعات و مسائل در حوزه حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان به عادت و روزمرگی رسیده است و همچون دوران دفاع مقدس دغدغه برخی از مسئولان محسوب نمی‌شوند.

این جانباز ادامه داد: اما گاهی استثنائاتی در بین خانواده‌های شهدا پیش می‌آید که این موضوعات باید اورژانسی‌تر و با دید بازتری مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: بنده معتقدم که لازم است بخشی ایجاد شود تا رسیدگی به این استثنائات را در دستور کار خود قرار دهد زیرا بعضا پیش آمده که خانواده‌های مدافعان حرم ایرانی، فاطمی و زینبیون مشکلاتی داشته‌اند که این مسئله به مسئولان نیز منتقل شده است و کم و بیش مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند اما اگر بخش مجزایی ایجاد شود حل این مشکلات نیز اساسی‌تر خواهد بود.

هداوندی گفت: مواردی بوده که به دلیل رابطه و شناختی که بین مسئولان و خانواده‌های شهدا وجود داشته است این مشکلات مرتفع شده اما باید بگونه‌ای بسترسازی شود که کارها و مشکلات بصورت خودکار حل شوند و دیگر نیازی به شناخت و رابطه نداشته باشند.
وی در رابطه با اقدامات صدا و سیما در زمینه معرفی شهدا، افزود: اکنون روند اطلاع‌رسانی و صحبت درباره‌ی شهدا سرعت بسیار زیادی نسبت به دوران دفاع مقدس گرفته است که البته این امر بدیهی است زیرا در حال حاضر جامعه و نیاز جوانان نیز نسبت به آن دوران بصورت چشمگیری تغییر کرده است.

این جانباز مدافع حرم ادامه داد: اخیرا مستندهایی در رابطه با مدافعان حرم ساخته شده است اما در میان خانواده‌های شهدای مدافعان حرم هستند پدر و مادرهایی که هنوز شهادت فرزندشان را نپذیرفته‌اند و به همین خاطر اجازه‌ی ساخت مستند و برگزاری مراسم‌های مختلف را نمی‌دهند.

وی در پایان اظهار داشت: عملکرد صدا و سیما در خصوص حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان قابل قبول‌تر از بنیاد شهید بوده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود شرایط باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها