اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای برگزاری دوره‌های پودمانی در پادگان‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی این آمادگی را دارد که اجازه برگزاری پودمان‌ها را به بخشی از پادگان‌ها که شرایط برگزاری این دوره‌ها را داشته باشند، بدهد.
کد خبر: ۲۷۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ - 12February 2018
دانشگاه علمی کاربردی اجازه برگزاری پودمان‌ها را به پادگان‌ها می‌دهدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز (دوشنبه) در نشست مهارت آموزی کارکنان وظیفه که با حضور فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح و روسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای می‌توانند تمام کارکنان وظیفه دیپلم و بالاتر را بر اساس نیاز نیرو‌های مسلح و علاقه‌مندی کارکنان وظیفه در سراسر کشور آموزش دهند.

وی با اشاره به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت گفت: بسیاری از کارکنان وظیفه دارای مدرک دانشگاهی هستند، اما در رشته‌ای درس خوانده‌اند که علاقه‌ای به آن ندارند و اگر از این دوره دو ساله سربازی استفاده نکنیم، این فرصت و وقت هم هدر می‌رود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به برگزاری ۵۰۰ دوره تک درس و تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی این آمادگی را دارد که اجازه برگزاری پودمان‌ها را به بخشی از پادگان‌ها که شرایط برگزاری این دوره‌ها را داشته باشند بدهد و می‌توانیم به طور اختصاصی از صنوف مختلف هم برای برگزاری دوره‌های پودمانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی هستند، عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد دانشجویان مهارتی دست یابیم، زیرا اشتغال بدون آموزش مهارتی پایدار نخواهد بود.

امید در ادامه بیان داشت: هرچند نیرو‌های مسلح به دنبال آن هستند تا در آینده نزدیک ورودی کارکنان وظیفه دارای مهارت حرفه‌ای باشند، اما چون خروجی دانشگاه‌های کشور افراد فاقد مهارت هستند بر این اساس ورودی سربازان به نیرو‌های مسلح نیز تا مدت‌ها چنین افرادی خواهند بود.

سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست عنوان کرد: طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از زمانی که آغاز شد حدود ۵۰ هزار نفر از سربازان در حال سپری کردن این آموزش‌ها هستند و برای ۱۰۰ هزار نفر هم تعیین صلاحیت شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم وجود ۱۱۰۰ حرفه در کشور متاسفانه ۸۰ درصد حرفه‌ها هیچ نظام آموزشی برای آن‌ها تعریف نشده، افزود: برای سال آینده تمرکز اول برای آموزش ۵۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح است.

ابراهیم صالحی عمران رئیس داشگاه فنی و حرفه‌ای هم در نشست مورد اشاره گفت: برای اینکه شادابی بیشتری برای سربازان ایجاد شود و آن‌ها بتوانند وارد بازار کار، تولید و اشتغال شوند، طرح آموزش مهارتی سربازان وظیفه توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح مطرح شده و قرار است این طرح با دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، علمی کاربردی، سازمان فنی و حرفه‌ای و تمام نهاد‌های مرتبط اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی که به این سربازان ارائه خواهد شد در ارتباط با حرفه‌ها و مشاغل مختلف موجود در جامعه است، افزود: حدود ۱۸ درصد نیروی کار در کشور‌های توسعه یافته تکنسین‌ها هستند در حالی که در کشور ما به این شکل نیست به همین خاطر نیاز به تکنسین در جامعه موضوعی است که باید در تامین آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار