وصیت‌نامه شهید ابوالقاسم نبی‌زاده/ اگر می‌خواهید مسلمان باشید باید در جهت دفاع از آن قیام کنید

شهید نبی‌زاده در وصیت‌نامه خود آورده است: «ای مسلمین بدانید امروز باید تا آن‌جا که می‌توانیم در راه اسلام و برای دفاع از اسلام تلاش و کوشش کنیم؛ چرا که امام امت، خمینی کبیر فرمود، امروز اسلام در گرو جنگ است. یعنی اگر بخواهید مسلمان باشید و اسلامتان باقی باشد، باید در جهت دفاع از آن قیام کرد.»
کد خبر: ۲۷۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ - 13February 2018

وصیت‌نامه شهید ابوالقاسم نبی‌زاده/ اگر می‌خواهید مسلمان باشید باید در جهت دفاع از آن قیام کنیدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «ابوالقاسم نبی‌زاده» سال ۱۳۴۲ در روستای جوشان دیده به جهان گشود. وی تحصیلاتش را در حوزه علمیه قم ادامه داد و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد. ابوالقاسم در ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ مصادف با تاسوعای حسینی طی عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بار خدایا می‌خواهم تو را شکر گویم؛ اما نمی‌دانم به کدام نعمت‌هایت. توفیق دادی که در کشور شیعه نشین متولد شوم و در زمانی تولدم را قرار دادی که خون امام حسین (ع) با حرکت‌تر و با جوشش‌تر شده است؛ زمانی که نایب به حق امام زمان (عج) و فرزند زهرا (س) قیام کرد و نهضتی را برپا نمود که ادامه نهضت خونین آن شهید کربلا بود و الهام گرفته از فریاد‌های جانسوز زینب (س).

اکنون که می‌خواهم وصیت‌نامه‌ام را بنویسم، نمی‌دانم چگونه و برای چه افرادی بنویسم! افرادی که خود آگاه و پیرو امام خود هستند؟‌ ای مسلمین بدانید امروز باید تا آن‌جا که می‌توانیم در راه اسلام و برای دفاع از اسلام تلاش و کوشش کنیم؛ چرا که امام امت، خمینی کبیر فرمود: امروز اسلام در گرو جنگ است. یعنی اگر بخواهید مسلمان باشید و اسلامتان باقی باشد، باید در جهت دفاع از آن قیام کرد. باید جبهه و برای تقویت آن‌ها پشت جبهه‌ها را گرم نگهدارید.

بدانید باید از انقلاب و رهبری آن حمایت کرد؛ زیرا انقلاب برخاسته از قوانین و اهداف عالیه اسلام و رهبری ولی فقیه می‌باشد و توصیه بنده به شما‌ ای طلاب علوم دینی این است، ای کسانی که می‌خواهید در آینده با سلاح نیرومند علم و تقوی به جنگ بی‌عدالتی بروید، سعی بفرمایید در درس خواندن محکم باشید، همان‌طور که کفار در کوبیدن اسلام، خود را به هر سلاحی مجهز می‌کنند. در همه کار‌ها با ذکر و توکل بر خداوند حرکت کنید.

ان‌شاءالله ولی عصر (عج) با رضایت به شما نظر می‌افکند و یاری‌تان می‌کند.‌ ای دولتمردان، آگاه باشید که هنوز افرادی در دولت هستند که دنبال کار‌های پیشینیان خود، بلکه خود از همان‌ها هستند. تنها ظاهر فرق کرده است. هرچند بنده از زحمات بسیار زیاد شما تشکر می‌کنم.

اما‌ ای پدر و مادر مهربان و پرلطفم، در بزرگ کردن بنده زحمات و رنج‌های زیادی متحمل شدید. لطف کردید و مرا به مدرسه فرستادید و در این راه قرارم دادید، نمی‌توانم با زبان از شما قدردانی و تشکر کنم. عملی هم بنده انجام ندادم که جبران بشود.

بنده با شناخت دقیق و برای انجام وظیفه شرعی آمده‌ام و بدانید بنا به فرموده قرآن، هرکجا که باشید، مرگ شما را می‌گیرد. حتی اگر در برج‌های مستحکم باشید. پس چه بهتر که بیاییم این مرگ را در بهترین راه‌ها و برای بهترین هدف‌ها قرار دهیم. مگر نه این است که ما در زیارت عاشورا می‌گوییم: «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» و مگر نه این که ما می‌گوییم: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در راه خداوند شهید شدند؟

بار الها عاقبت همگی را ختم به خیر فرما و مفاسد جامعه اسلامی را اصلاح بفرما.

امیدواریم که دیگر کشور‌های اسلامی هم با درس گرفتن از جمهوری اسلامی و با رهبری امام امت به سوی اجرای احکام الهی حرکت نمایند؛ چنان که حرکت کرده‌اند. سخن بسیار است؛ ولی اهل سخن و با اخلاص کم.»

انتهای پیام/ ۱۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار