یادداشت/ حمید محجوب

تقدیر از مقام شهید مدافع حرم در جشنواره فجر اقدامی شایسته بود

در جشنواره فجر امسال اقدامی شایسته در جهت تقدیر از والدین شهید مدافع حرم «حسین معز غلامی» انجام شد و این جشنواره جای خالی چندساله تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا را پر کرد.
کد خبر: ۲۷۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ - 13February 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس ـ حمید محجوب؛ اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را به نظاره نشستیم. اختتامیه‌ای که به خاطر برخی حواشی، باعث شد مخاطبان زیادی توجهشان به این مراسم جلب شود. در جشنواره فجر امسال اقدامی شایسته در جهت تقدیر از والدین شهید مدافع حرم «حسین معز غلامی» انجام شد و این جشنواره جای خالی چند ساله تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا را پر کرد.

تقدیر از مقام شهید مدافع حرم در جشنواره فجر اقدامی شایسته بود/ همه‌ی اعتبار ما از معزی‌هاست

بردن عنوان «شهدای مدافع حرم» در سالن جشنواره و در مقابل دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی و جمع کثیری از هنرمندان امری مبارک و قابل تحسین بود. آمیخته شدن حوزه هنر و شهادت، فصل‌ها و رخدادهای تازه‌ای را برای جامعه رقم می‌زند که یکی از آنها زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدای عزیزمان و انتقال فرهنگ آن دوران به نسل‌های آتی در قالب هنر است. بایستی در این زمینه تلاش‌های بیشتری از سوی دستگا‌ه‌های مربوطه صورت گیرد، تا چراغ حماسه و مقاومت همیشه در این جامعه روشن باشد. تولید آثار فاخر در زمینه زندگی و خاطرات شهدا از مهم‌ترین نیازها برای ماندگاری و حفظ این خاطرات است.

زبان هنر در تمام دوران‌‌ها به ویژه در عصر حاضر بیشترین جاذبه را برای جهانیان دارد. از این رو باید در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب از این ظرفیت ارزشمند با توجه به بسترها و استعدادهای موجود استفاده بهینه کرد.

همت‌ها، باکری‌ها، روشنی‌ها، همدانی‌ها، حججی‌ها و معزی‌ها در راه سرافرازی اسلام و انقلاب، ناموس و مملکت جان دادند، تا امروز در آسایش و رفاه، زندگی روزمره خود را بگذرانیم. این تقدیرها اگرچه جوابگوی همه رشادت‌ها و جان‌نثاری‌ها نیست، اما می‌تواند در ماندگاری تفکر این رزمندگان در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

پدر شهید معزی می‌گوید: «اگر اعتباری داریم از حسین عزیز است و با همین عنوان در جشنواره فجر حاضر شدیم. هدف، نام بردن از ایشان و شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم بود که  به لطف‌الهی محقق شد.»

درست گفت پدر شهید؛ همه‌ی اعتبار و آبروی ما از حسین‌هاست و هرکداممان وظیفه‌ای بر گردنمان در جهت ترویج فرهنگ شهادت است که باید آن را به درستی و به‌حق به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

تقدیر از مقام شهید مدافع حرم در جشنواره فجر اقدامی شایسته بود/ همه‌ی اعتبار ما از معزی‌هاست

پاسدار بسیجی شهید «حسین معز غلامی» متولد ششم فروردین 1373 در پایگاه پنجم شکاری (امیدیه) از خانواده معظم شهدای دوران دفاع مقدس است که در چهارم فروردین‌ماه سال‌جاری در منطقه «حما»‌ سوریه به مقام والای شهادت نائل آمد. وی اولین شهید مدافع حرم سال 96 از جوانان غیور همدان است.

حسین متولد سال 1373 در روستای شورین از توابع استان همدان بود که به پیروی از عموی شهیدش شهید محمدحسین معز غلامی به سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و اسلام به سوریه اعزام شد.

شهید معز غلامی از مداحان و سینه‌سوختگان اباعبدالله الحسین (ع) بود و همواره برای مصائب اهل‌بیت (ع) مداحی و نوحه‌خوانی می‌کرد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها