برگزاری کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در مصلی قدس زاهدان

کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان امروز در مصلی قدس زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ - 13February 2018

کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در مصلی قدس زاهدانبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا، کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در مصلی قدس شهرستان زاهدان برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شهادت به معنای معامله با خداوند است، اظهار داشت: این محفل متعلق به شهدایی است که از دو مطاع جان و مال خود گذشتند و با این کار با خدا معامله کردند.

آیت‌الله سلیمانی افزود: انسان باید آرمان‌های خود را به گونه‌ای ترسیم کند که خداوند مشتری او باشد، زیرا اگر کار تلاش کوشش فعالیت برای خدا نباشد تردیدی نیست که آن کار برای طاغوت است.

وی تصریح کرد: در استان ۲ هزار و 58 شهید وجود دارد که با رشادت و فداکاری به ما آموختند که هرکس با خدا معامله کند هیچ‌گاه پشیمان نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری بسیاری از شهیدان استان را می‌شناسند و زندگینامه آنان را مطالعه کرده‌اند و نسبت به آن‌ها به ایراد سخن پرداخته‌اند.

آیت الله سلیمانی افزود: این شهیدان سرمایه خود را که جان و مال آنان بود را صرف انقلاب و ارزش‌های آن کردند که بسیاری از آن‌ها هم اکنون زبانزد عام و خاص هستند.

فرمانده سپاه سلمان در این مراسم اظهار داشت: مردم مجاهد مومن سیستان و بلوچستان مصداق صبر و بصیرت هستند و در سرزمین مردان مردی همانند آیت‌الله طباطبایی، حاج قاسم میرحسینی، مولوی جنگی زهی و کم سن‌ترین شهید اهل سنت سبیل اخلاقی و محمد تقی هاشمی ساکن هستند.

سردار معروفی افزود: رزمندگان سیستان و بلوچستان در طول ۸ سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان نقش آفرینی کردندو اکنون این افتخار را دارند که در زمره وفادارترین مردم ایران به نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: مرزداران شیعه و سنی این استان خاک وطن را مادر و ناموس خود می‌دانند و هرجا نیاز به حضورشان باشد پای کار می‌آیند تا بگویند دشمنان هیچگاه نمی‌توانند در میان آنان جایی برای خود باز کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه، امروز به مدد تلاش نیرو‌های نظامی و امنیتی و مشارکت مردم شاهد ثبات امنیت در استان هستیم، ادامه داد: از آنجایی که دشمن بدنبال انشقاق قومی است سپاه افتخار دارد که در این راستا قدم برداشته و توجه به حوزه تقریب فرهنگ و معیشت را در دستور کار قرار داد.

فرمانده سپاه سلمان گفت: سپاه در سبک زندگی اسلامی با رویکرد تربیتی اقدامات متعددی را اجرایی کرده که برگزاری اردوهای جهادی، یادواره کاروان‌های و راهیان از جمله این اقدامات است تا فرهنگ جهاد در بین جوانان شیعه و سنی نهادینه شود.

سردار معروفی افزود: این مهم تا جایی در استان محقق شده که یادواره شهدا در محلات و مساجد برگزار می‌شود و تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا رنگ و بوی مردمی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶ هزار شهید بومی و غیر بومی داریم، اما به دلیل اینکه کنگره ملی شهدا متعلق به شهدای عزیزی است که خانواده‌های معظم‌شان در استان استقرار دارند این کنگره برای تعداد ۲ و هزار و 58 شهید بزرگوار انجام شد.

این مسئول تصریح کرد: آمار شهدای ارتش ۴۹۴ شهید، انتظامی ۴۶۳ شهید، سپاه و بسیج ۷۸۶ شهید، شهدای مردمی ۳۱۲ شهید هستند و شهدای مردمی به شهدای حوادث تروریستی تاسوکی، مسجد علی ابن ابی طالب، مسجد جامع، شهدای ثارالله، شهدای تاسوعای حسینی چابهار و شهدای هواپیمای ایرباس می‌گویند.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه مقدمات این کنگره ملی از دو سال پیش با ۱۸ کارگروه تخصصی کلید خورده گفت: پژوهش، تالیف و چاپ کتاب با ۷۷ عنوان کتاب از دیگر اقدامات در راستای کنگره ملی شهدا است که از این تعداد ۱۴ کتاب فاخر و در سطح ملی منتشر می‌شود.

وی به تولید فیلم مستند حاج قاسم میر حسینی اشاره کرد و گفت: محور این فیلم شهید میرحسینی است، اما این فیلم استان سیستان و بلوچستان را در ابعاد مختلف به تصویر کشانده است. همچنین ساخت ۱۰ مستند، ۱۰ نماهنگ، ۱۰ انیمیشن، ۶ سرود با گویش بلوچی، سیستانی و فارسی، انتشار ۱۲ ماهانه ویژه کنگره و اجلاسیه شهدا از دیگر اقدامات کنگره ملی شهداست.

پیکر پاک دو شهید گمنام به محل کنگره ملی شهدای استان انتقال یافت تا فضای این کنگره بیش از بیش به عطر شهدا آمیخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها