اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود پیکر 16 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا (س) به این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ - 13February 2018

اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام کرمانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان امروز در جمع خبرنگاران از ورود پیکر 16 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا (س) به این استان خبر داد و اظهار داشت: پیکر مطهر شهدای گمنام ساعت 9 روز شنبه 28 بهمن ماه وارد فرودگاه کرمان شده و بعد از مراسم استقبال پیکر مطهر شهدا به سمت معراج شهدای کرمان مشایعت خودرویی می‌شوند و تا روز 29 بهمن ماه در معراج شهدای کرمان حضور دارند.

ابوالحسنی در ادامه به مکان‌های محل تدفین اشاره کرد و افزود: 9 مکان در استان کرمان میزبان  16 شهید گمنام خواهند بود که پیکرهای مطهر این شهدای بزرگوار درشهرهای خرسند، جوزم و خاتون آباد از توابع شهرستان شهربابک، شهرهای نجف شهر و زید آباد از توابع شهرستان سیرجان و شهر گلشن از توابع شهرستان انار تشیع و تدفین خواهند شد.

ابوالحسنی در ادامه به دانشگاه های میزبان این شهدا اشاره کرد و افزود: پیکر مطهر یک شهید در دانشگاه‌ آزاداسلامی شهر بابک، پیکر مطهر دو شهید بزرگوار در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان و یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان انار تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی در ادامه به مشخصات شهدای شهرهای خرسند و جوزم از توابع شهرستان شهر بابک اشاره کرد و ادامه داد: پیکرهای مطهر 2شهید شهر خرسند 28 و 19 ساله که مربوط به عملیات رمضان و کربلای 6 و دو شهید در جوزم تشییع و تدفین خواهند شد، مربوط به عملیات رمضان و کربلای 6 که به ترتیب 29 و 25 سال سن دارند.

ابوالحسنی گفت: یکی از 2 شهیدی که در شهر خاتون آباد شهر بابک دفن می شوند، 26 ساله و در عملیات رمضان به شهادت رسیده و شهید دیگر 24 ساله در تک دشمن در منطقه فاو شهید شده است.

این مسئول ادامه داد: پیکرهای مطهر دو شهید بزرگوار نجف شهر سیرجان که متعلق به عملیات رمضان و 23 سال سن دارد و شهید دیگر مربوط به عملیات کربلای 4 و 28 سال سن دارد.

ابوالحسنی تصریح کرد: دو شهید بزرگوار در زیدآباد سیرجان که یک شهید درمنطقه سومار به شهادت رسیده و 23 سال سن دارد و شهید دیگر متعلق به عملیات خیبر که 25 ساله است.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح کرمان گفت: مشخصات دوشهید گمنامی که قرار است در شهر گلشن از توابع شهرستان انار دفن شوند مربوط عملیات خیبر که در منطقه مجنون به شهادت رسیده و 24 سال سن دارد و شهید دیگر مربوط به منطقه زبیدات و 18 سال سن دارد.

وی با بیان اینکه دو شهید بزرگواری که در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان تشیع و تدفین خواهند شد یک شهید مربوط به عملیات کربلای 6 و 18 سال سن دارد ادامه داد: شهید دیگر مربوط به عملیات رمضان و 23 ساله است.

این مسئول گفت: پیکر مطهر شهید بزرگواری که قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان انار تدفین و خاکسپاری شود مربوط به عملیات والفجر 1 و 18 سال سن دارد و در منطقه فکه به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی افزود: صبح روز 29 بهمن ماه پیکر مطهر 14 شهید بزرگوار به سمت شهرستان شهربابک و دو شهید به سمت رفسنجان انتقال داده می‌شود که مراسم وداع با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء همان روز به صورت همزمان در این دو شهرستان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: تشییع و تدفین شهدا در دانشگاه‌های انار، شهر بابک و رفسنجان روز دوشنبه 30 بهمن ماه انجام می‌شود و روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر دیگر شهدا در 9 شهر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

این مسئول در پایان ابراز داشت: تعداد شهدای گمنام تدفین شده در استان کرمان تاکنون در 85 مکان 248 شهید است و با ورود 16 شهید گمنام به استان تعداد این مکان ها به 94 و تعداد شهدا به 264 شهید می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها