سردار رحیمی خبر داد؛

انهدام 29 باند سرقت در عملیات جدید پلیس پایتخت

رییس پلیس پایتخت از مرحله جدید عملیات پلیس در برخورد با سارقان، مالخران و محکومان فراری، خبر داد و گفت: در این عملیات 29 باند زورگیری، کیف قاپی، سارقان منزل، خودرو و جعل اسناد منهدم شد.
کد خبر: ۲۷۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ - 13February 2018

انهدام 29 باند سرقت در عملیات جدید پلیس پایتخت/ پیش بینی تمهیدات لازم برای ایام پایانی سالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران از اجرای مرحله جدیدی از طرح برخورد با سارقان، مالخران و محکومان فراری خبر داد و اظهار داشت: پس از دو هفته کار اطلاعاتی و دو روز عملیات ضربتی، ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند 29 باند سرقت از جمله سارقان به عنف، زورگیران، سارقان منازل، مغازه، خودرو، لوازم داخلی خودرو و همچنین جاعلان و کلاهبرداران را منهدم و اعضای این باندها را دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری 40 سارق به عنف و زورگیر که در قالب 10 باند فعالیت داشتند، افزود: 36 سارق منزل و مغازه که در قالب 9 باند فعالیت می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: دستگیری 29 سارق خودرو و موتورسیکلت در قالب 7 باند سرقت و دستگیری 17 جاعل و کلاهبردار از دیگر دستاوردهای این طرح است؛ در این عملیات 17 تن از محکومان فراری نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی از دستگیری 13 نفر از اعضای یک شرکت هرمی که با وعده‌های مختلف واهی از جمله استخدام و فعالیت‌های اقتصادی دیگر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات، حدود 6 میلیارد تومان اموال قاچاق در بخش‌های پوشاک و مواد غذایی کشف و قاچاقچیان آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به انهدام یک باند قاچاق گوشی‌های تلفن همراه اشاره و تصریح کرد: در این عملیات 900 دستگاه تلفن همراه قاچاق از متهمان کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به طرح ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی شهروندان تهرانی اشاره و بیان کرد: برای کنترل و پیشگیری از سرقت، کیف قاپی، کش روی و گوشی قاپی، ماموران پلیس پایتخت در کلانتری‌ها، یگان امداد و پلیس آگاهی حضور مستمر داشته و با سارقان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی در خصوص ترافیک در روزهای پایانی سال، گفت: از آنجایی که از بعدازظهر تا ساعت 22، ترافیک به شدت افزایش می‌یابد، پلیس برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص را انجام داده است؛ حتی خیابان‌های غیر اصلی را نیز در دستور کار خود قرار داده تا بتواند با چینش نیروها، تسهیلاتی در تردد و رفت و آمد شهروندان ایجاد کند.

سردار رحیمی در پایان مجددا به طرح پلیس پایتخت در برخورد با سارقان و مالخران اشاره و تصریح کرد: 82 تن از سارقان دستگیر شده در این طرح یعنی حدود 61 درصد آنها دارای سوابق کیفری و عضو باندهای سرقت بودند که همگی پس از بررسی و تکمیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها