آشنایان غریب (۶)؛

قول می‌دهم مواظب اعتقاداتم باشم

من تا جایی که بتونم سعی می‌کنم همیشه حضور شما رو کنارم حس کنم و مواظب اعتقاداتم باشم. قول می‌دم... قول...
کد خبر: ۲۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 14February 2018

قول می‌دهم مواظب اعتقاداتم باشمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، راهیان نور حرکت عظیمی در راستای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و نسل‌ نواندیش جامعه است که دعوت شهیدان را لبیک گفته‌اند و بی‌قرار راهی سفر می‌شوند.

«آشنایان غریب» روایت قصه دلتنگی دانش آموزانی است که با سفر به سرزمین نور و دیدار با شهدا، بغض فراق‌شان را در سینه کاغذ به اسارت کلمات محبوس کردند و با دل‌نوشته‌های‌شان سرود دلتنگی برای‌شان سر دادند.

آری، این عزیزان با حضور در سرزمین نور و حماسه، معنای زندگی را درک خواهند کرد و در کنار آشنایی با وقایع هشت سال دفاع مقدس، طعم زیبای عاشقی و دلدادگی را چشیده و با آن مأنوس می‌شوند.

بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب کشور، تجدید بیعت با شهیدان انقلاب اسلامی است، زیرا در این سرزمین بوی خدا بهشت و اهل بیت عصمت و طهارت به مشام می‌رسد.

فرزندان‌مان در این سفر روحانی، میهمان کسانی می‌شوند که خاکی بودند و آسمانی شدند، آن‌ها در نظر خویش کوچک بودند و از نظر دیگران بزرگ، شهدا آشنایانی بودند غریب...

با کوله‌باری تهی از هیچ راهی خاک‌های نرم جنوب و یا کوه‌های سربه فلک کشیده و استوار غرب می‌شوند، وقتی باز می‌گردند، مجنون لیلی‌های آسمانی شده‌اند، از آن به بعد است که برای‌شان می‌نویسند و قصه‌های دلتنگی را سر می‌دهند.

در ادامه چند خطی از دل‌نوشته دانش‌آموز «فاطمه جدید الاسلامی» از شهرستان «اراک» را می‌خوانیم:

قول می‌دهم مواظب اعتقاداتم باشم

من هیچ‌وقت این‌قدر احساس نزدیکی با اون‌ها نکرده بودم، توی شلمچه که راه می‌رفتم همه جا شهدا رو می‌دیدم، قدم‌ها را آهسته برمی‌داشتم و از این‌ که قدم بر جای خون و جسم شهیدان می‌گذارم نمی‌تونستم جلوی گریه هامو بگیرم، من تو شلمچه به شهدا قول دادم که همیشه نمازم رو بخونم و بیشتر مواظب رفتارم باشم.

شهدا شرمنده‌ایم... شما رفتید و شهید شدید تا آرمان‌های اسلامی از بین نرود، ولی عده‌ای هستند که دارند مقام و اهداف پاک شما را زیر پا می‌گذارند و کاری می‌کنند که شما فراموش شوید، اما من تا جایی که بتونم سعی می‌کنم همیشه حضور شما رو کنارم حس کنم و مواظب اعتقاداتم باشم. قول می‌دم... قول...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها