آیت‌الله مصباح یزدی: مؤمنان واقعی هیچ‌گونه وابستگی به دنیا ندارند

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:‌ مؤمنان واقعی هیچ‌گونه وابستگی به دنیا ندارند.
کد خبر: ۲۷۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ - 13February 2018

قم| آیت‌الله مصباح یزدی: مؤمنان واقعی هیچ‌گونه وابستگی به دنیا ندارندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در دهمین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) که در سالن همایش‌های این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به اینکه متأسفانه گاهی دیگران بیش از ما شیعیان و مسلمانان، پیرو امام حسین (ع) هستند، اظهار داشت: در قرآن کریم چندین عامل انگیزشی و تشویقی برای جهاد آورده شده است که به دست آوردن غنیمت و غلبه بر دشمن ازجمله این عوامل است.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌هایی مانند ناموس، دین و شرف انسان از  اهداف اصلی جهاد است، افزود: خداوند به دست آوردن غنیمت را برای افراد ضعیف و دنیاپرست عامل انگیزشی قرار داده است وگرنه افرادی که در درجه بالای ایمانی قرار دارند فعل شهادت در راه خداوند و دفاع از حق را با هیچ‌چیز دیگری عوض نخواهند کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فقط کسانی که به آخرت و ثواب جهاد ایمان‌دارند پس از شهادت به سعادت می‌رسند، مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که شب‌های جمعه از سایر شهرها به قم و مسجد جمکران می‌آمدند تا سعادت شهید شدن در جنگ را کسب کنند.

وی با بیان اینکه مؤمنان واقعی هیچ‌گونه وابستگی به دنیا ندارند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در آخرین لحظه‌های قبل از شهادت این درس را به ما دادند که جهاد نباید برای غنیمت و یا رسیدن به بهشت باشد بلکه انسان باید در راه حق و اسلام جهاد کند زیرا خداوند این جهاد را دوست دارد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه مؤمنان واقعی از مکتب امام حسین (ع) درس گرفته و جزو شاگردان ایشان شمرده می‌شوند، تصریح کرد: خداوند جهان را در راستای انتخاب آزادانه انسان آفریده و مراتب کمال را نیز خلق کرده است تا انسان‌هایی که به‌فرمان الهی توجه دارند به سعادت برسند.

وی با بیان اینکه از زمان انبیای الهی شبهات بسیاری در ادیان وجود داشته است، یادآور شد: در همه مقاطع افرادی بوده‌اند که شبهات را در جامعه ترویج می‌دادند اما امروزه همه‌چیز در قالب مباحث علمی قرارگرفته و افرادی با علم فلسفه در راستای این شبهات تحقیق می‌کنند هرچند وظیفه اصلی پاسخ به این شبهات به عهده حوزویان است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار