فرهاد رهبر:

باید به دنبال دانشگاه تمدن‌ساز باشیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما باید به دنبال دانشگاه تمدن‌ساز باشیم، گفت: دانشگاه تمدن‌ساز، دانشگاهی با ساختار هوشمند، خلاق و با بصیرت است.
کد خبر: ۲۷۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ - 14February 2018

باید به دنبال دانشگاه تمدن‌ساز باشیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «فرهاد رهبر» رییس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در اجتماع عظیم اساتید بسیجی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: از شما می‌خواهم که ما را در رسیدن به اهدافی که داریم، یاری کنید.

رهبر با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ و انسان‌سازی مهمترین اولویت ما در دانشگاه آزاد است، اظهار داشت: اساتید بسیجی مهمترین نقش را در انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی دارند.

وی با اشاره به کلام امام (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه خوب ملت‌ساز است و دانشگاه بد ملت را به عقب می‌برد، گفت: دانشگاه یک مرکز انسان‌سازی و پایگاه حفظ و ادامه انقلاب اسلامی است و می‌تواند شعار عدم وابستگی به دشمن را محقق کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه وظیفه تبلیغ و تبیین معرفت را دارد و مرکزی تاثیرگذار در شکل‌گیری تمدن است.

رهبر در ادامه با بیان اینکه در عصر جدید تنها عملکرد دانشگاه در عرصه علم نیست، بلکه دانشگاه یک پایگاه فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی نوین است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظیفه دانشگاه‌ها علاوه بر تقویت رشد علم، نوآوری فرهنگی و مدیریت تحول در فرهنگ است.

وی با طرح این سوال که مولفه‌های دانشگاه تمدن‌ساز چیست؟ گفت: دانشگاه تمدن‌ساز دانشگاهی با محیط و ساختار هوشمند، خلاق و با بصیرت است، یک دانشگاه معنویت‌گرا و ارزش‌گرا و عدالت‌محور، دانشگاهی است نقدمحور که نسبت به جامعه، دولت اقتصاد و فرهنگ احساس مسوولیت می‌کند؛ دانشگاهی مسئله‌محور که نسبت به حل مشکلات جامعه دغدغه دارد و در برابر نیاز‌های جامعه پاسخگو‌ است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما باید به دنبال دانشگاه تمدن‌ساز باشیم، گفت: دانشگاه تمدن‌ساز، دانشگاهی با ساختار هوشمند، خلاق و با بصیرت است.

رهبر تاکید کرد: بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های یک تمدن، موضوع «انسان‌سازی» است که بیگانگان در این فضا به خوبی کار کردند؛ اما متاسفانه ما به حوزه علوم انسانی توجه کافی نداشتیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار