سردار شوشتری:

آمادگی مرز مهران برای تردد زائران اربعین باید ارتقا یابد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مسئولان برای تردد زائران اربعین از مرز مهران در سال‌های آینده باید سطح آمادگی‌ها را بالا ببرند.
کد خبر: ۲۷۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ - 14February 2018

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار مسعود شوشتری ظهر امروز (۲۵ بهمن) در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: دشمنان هر سال تلاش می‌کنند روحیه ولایت‌مداری و انسجام میان امت اسلامی و بویژه شیعیان عالم را کمرنگ کنند ولی علیرغم تبلیغات فراوان و توطئه‌های بسیار هر سال شاهد شکوه و عظمت بیشتر مراسمات مذهبی هستیم که نمونه بارز آنرا در کنگره عظیم اربعین حسینی بخوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: این مراسم اکنون به نماد عزت و قدرت شیعیان عالم تبدیل شده و برپایی تجمع چندین میلیونی در کمال آرامش و امنیت نشان از اقتدار ملت های ایران و عراق برای حفظ این نظم و جلوگیری از هرگونه تلاش گروه های تکفیری و تروریستی برای اختلال در برگزاری آن دارد.

جانشین ستاد عتبات عالیات تاکید کرد: بدون شک باید سطح آمادگی ها برای برگزاری این مراسم در سال های آینده ارتقا یابد که این وضعیت بویژه در مرز بین المللی مهران که به عنوان اصلی ترین مسیر تردد زائران است، بیش از گذشته مورد توجه باشد.

سردار شوشتری گفت: خوشبختانه امسال سطح آمادگی ها برای برگزاری این مراسم در مرز مهران قابل قبول بود ولی همچنان برخی نواقص و مشکلات وجود دارد که باید با دقت نظر مسئولان امر برطرف شوند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم به منظور تسهیل در تردد زائران و جلوگیری از ازدحام جمعیت مرزهای بیشتری در ایام اربعین بازگشایی شود که امسال قرار بود مرز خسروی نیز مورد استفاده قرار گیرد که با توجه به شرایط طرف عراقی میسر نشد ولی امیدواریم سال آینده در کنار این مرز ، مرز چیلات نیز بازگشایی شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین گفت: هم اکنون این ستاد با حمایت و پشتوانه مردمی توانسته طرح های بزرگی را در بخش های بازسازی و توسعه‌ای در عتبات عالیات و به ویژه در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اجرا کند و امیدواریم با افتتاح آنها روند خدمات رسانی به زائران ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها