برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع سوریه آغاز شد.
کد خبر: ۲۷۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ - 14February 2018

برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، تلویزیون الجزیره مباشر از آغاز نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه خبر داد.

استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه اظهار داشت: در برخی مناطق از جمله مناطق کاهش تنش شاهد افزایش درگیری‌ها بوده ایم.

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که در هفته نخست ماه فوریه یک هزار شهروند سوری کشته شده‌اند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: باید برای رساندن کمک‌ها به مردم سوریه تلاش‌های بیشتری انجام دهیم. ما خواهان آتش بس فوری و بدون پیش شرط هستیم.

دی میستورا همچنین گفت: کنفرانس سوچی بر تشکیل کمیته قانون اساسی با حضور همه نمایندگان گروه‌ها با رعایت توازن تاکید کرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست ضمن حمایت از عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات علیه ایران گفت: از متحدان خود در برابر اقدامات تحریک آمیز ایران و حزب الله حمایت می‌کنیم. اسرائیل حق داشته است که از خود دفاع کند!

نیکی هیلی همچنین مدعی شد: ایران این بار به اسرائیل هواپیمای بدون سرنشین فرستاده؛ مدام از این کار‌ها می‌کند. کسی نباید مصوبات کمیته علیه سوریه را وتو کند!

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست گفت: نگرانی برخی از شکست تروریست‌ها در سوریه است. از ایالات متحده می‌خواهیم از نفود خود بر شبه‌نظامیان معارض استفاده کرده و از آن‌ها بخواهد از اقدامات تحریک‌آمیز دست بردارند.

در این نشست همچنین بشار جعفری نماینده سوریه خطاب به نماینده آمریکا گفت: چرا و به چه حقی نیرو‌های دولت سوریه و مردم را بمباران می‌کنید؟ هزار بار سوریه را موشک باران کردید و میلیارد‌ها دلار هزینه کردید تا دولت قانونی را سرنگون کنید و نتوانستید. هزار بار در نامه ۳۶ صفحه‌ای مستند هشدار دادیم تروریست‌ها می‌خواهند از گاز شیمیایی استفاده کنند و توجهی نکردید.

جعفری افزود: مکرون ما را در حالی تهدید به حمله نظامی می‌کند که وزرای دفاع آمریکا و فرانسه اخیرا اذعان کرده‌اند که هیچ مدرک مستندی دال بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی وجود ندارد.

بشار جعفری در ادامه ضمن انتقاد از حضور آمریکا در سوریه گفت: نیرو‌های آمریکایی در سوریه چه می‌کنند؟ آیا نیرو‌های آمریکایی قطعنامه شورای امنیت را نقض نمی‌کنند؟

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها