عراقچی در جمع خبرنگاران:

سیاست‌های خود را در منطقه ادامه خواهیم داد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ایران به سیاست‌های خود در منطقه به آن شکلی که تامین‌کننده منافعش است، ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 27February 2018

سیاست های خود در منطقه را ادامه خواهیم داد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدروپلیتیک غرب آسیا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره شکست قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: فکر می‌کنم که مغرضانه بودن این اتهامات در نحوه تنظیم گزارش کارشناسی کمیته تحریم یمن در شورای امنیت، کاملا روشن بود.

وی افزود: کمیته تحریم شورای امنیت حتی قبل از اینکه به ایران برای بررسی و شنیدن حرف های ما بیایند، قضاوت خود را داشتند و میزان تاثیرگذاری دیگران در این گزارش مشخص بود.

عراقچی گفت: بر اساس این گزارش یک طرفه بنا داشتند در شورای امنیت قطعنامه ای که به ایران هم اشاره داشته باشد را تصویب کنند که ناکام ماندند و این شکست چندباره دولت آمریکا برای کشاندن ایران به شورای امنیت است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار داشت: در طول یکسال گذشته دولت آمریکا چندین بار تلاش کرده پای ایران را مجددا به شورای امنیت باز کند و هر بار ناکام مانده، چه در بحث آزمایشات موشکی و چه درباره آشوب های داخلی و بحث یمن این تلاش را داشتند و شکست خوردند و این نشان دیگری از انزوای آمریکا در صحنه بین المللی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: ما حتما به سیاست های خود در منطقه به آن شکلی که تامین کننده منافع کشورمان است ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار