سردار قدیر نظامی در دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان:

جوانان افغانستان راه سلطه آمریکا را سد کنند

معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به توطئه انتقال بخشی از عناصر داعش به افغانستان گفت: جوانان افغانستان با هوشیاری، فداکاری و اتکا به ظرفیت‌های بومی خویش اجازه ندهند سرزمین‌شان تحت سلطه آمریکای زیاده‌خواه و استعمارگران غرب قرار گیرد.
کد خبر: ۲۸۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 07March 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «قدیر نظامی» معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در دیدار «احمد تمیم عاصی» معاون سیاسی راهبردی وزیر دفاع افغانستان ضمن اعلام آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌ها در ابعاد مختلف نظامی با ارتش افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت و ثبات افغانستان اهمیت ویژه‌ای قائل است؛ لذا از همه امکانات خود برای مساعدت به افغانستان طی سالیان گذشته استفاده کرده است که نمونه و مصداق بارز آن پذیرایی از بیش از سه میلیون نفر از مردم پناهنده افغان طی چهار دهه گذشته است.

وی افزود: متاسفانه توطئه نقل و انتقال بخشی از عناصر داعش به افغانستان آن هم پس از شکست گروه‌های تروریستی - تکفیری در عراق و سوریه، می‌تواند جامعه افغانستان را با یک بحران جدید مواجه کند.

دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان با معاون رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلحسردار قدیر نظامی ادامه داد: در این توطئه خطرناک بی تردید نقش آشکار آمریکا و برخی از کشور‌های منطقه مانند عربستان را که حامیان اصلی تسلیحاتی، مالی و اعتقادی گروه‌های تروریستی - تکفیری هستند، می‌توان به صورت علنی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: همچنان که نسل اول مجاهدان افغانستانی با حماسه و فداکاری دست نیرو‌های متجاوز شوروی سابق را از سرزمین‌شان قطع کردند، نسل جوان افغانستان هم با هوشیاری، فداکاری و اتکا به ظرفیت‌های بومی خویش اجازه ندهند این بار سرزمین‌شان تحت سلطه آمریکای زیاده‌خواه و استعمارگران غرب قرار گیرد و یا توسط عوامل مزدور داعش و گروه‌های تروریستی - تکفیری مجدد دوره جدیدی از درگیری‌ها و کشمکش‌های نظامی - امنیتی را تجربه کند.

دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان با معاون رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

همچنین در این دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان نیز ضمن تاکید بر ضرورت آغاز فصل جدیدی از روابط دفاعی و نظامی دو کشور، عنوان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات عمیق نظامی و امنیتی در جنگ تحمیلی ۸ ساله و همچنین در مقابله با تروریسم هستند؛ لذا تبادل این تجربیات می‌تواند یکی از حوزه‌های اصلی همکاری‌های دو کشور باشد.

وی افزود: مقامات افغانستان نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران را از موضوع حضور داعش و دیگر نیرو‌های خارجی در افغانستان درک می‌کنند؛ ولی هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد تا از مبداء سرزمین کشورمان اقدامی علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد؛ چون این موضوع از دیدگاه رهبران افغانستان خط قرمز تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها