سرلشکر رضایی:

مرحوم اردستانی هزاران سند از دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد به ثبت رساند

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: مرحوم «حسین اردستانی» هزاران سند از دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد به ثبت رساند.
کد خبر: ۲۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ - 09March 2018

مرحوم اردستانی هزاران سند از دفاع مقدس را برای نسل های بعد به ثبت رساندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سالگرد درگذشت «حسین اردستانی» رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه که عصر امروز (جمعه 18 اسفند) در مسجد حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد، اظهار داشت: سالگرد فوت سردار اردستانی را که از مجاهدین فی سبیل الله و مبارزین راه حق بودند را گرامی می‌داریم و به روح بلندش درود می‌فرستیم.

وی افزود: مرحوم اردستانی یکی از همسنگران فرماندهان دفاع مقدس و از انقلابیون وفادار نهضت امام بود و 40 سال عمر خود را صرف انقلاب کرد.

سرلشکر رضایی گفت: ایشان هفته‌ها و ماه‌ها در میان آتش سنگین دشمن پایداری کردند و خستگی را به خود راه ندادند و هزاران سند را برای نسل‌های آینده به ارث گذاشتند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ما مملو از اسناد، حقایق و مکتوباتی است که راه هر گونه تحریف را می‌بندد و این اسناد ارزشمند به همت عزیزانی چون اردستانی ثبت شده است‌.

فرمانده اسبق کل سپاه افزود: اگرچه جنگ تمام شده بود، اما دو گروه همواره با جنگ درگیر بودند یکی جانبازان ما خصوصاً شیمیایی‌های عزیز و دیگر افرادی چون اردستانی‌ها بودند که به دنبال انتقال میراث بزرگ جنگ به نسل‌های بعدی بوده و در این راه دغدغه‌مند کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان زندگی روزمره خود را وقف جنگ و ادامه و امتداد این حادثه بزرگ در جامعه کرد.

سرلشکر رضایی بیان کرد: ایشان بعد از دفاع مقدس شبانه روز در کار و فعالیت بودند، و هیچگاه از ارزش‌های دفاع مقدس فاصله نگرفتند. همواره از خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کرد و هنگامی که به سمت استادی دانشگاه نائل شد، بخشی از فعالیت‌های علمی‌اش در امتداد آموزه‌های دفاع مقدس قرار داشت.

وی با بیان اینکه اردستانی دبیری بیش از 30 همایش را عهده‌دار بود، و تمام عمر خود را وقف دفاع مقدس کرده بود، تصریح کرد: اردستانی محصول نهضت امام و نماد دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های والای آن به نسل جوان بود.

وی افزود پیش از انقلاب جوانان ما هویت خود را از دست داده بودند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ما خود را پیدا کردند و در دفاع مقدس به توانایی های خود پی بردند، دغدغه مند و دردمند شدند و احساس مسئولیت و بدین ترتیب توانستند حادثه بزرگ دفاع مقدس را رقم بزنند.

 سرلشکر رضایی با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس، محصول جهاد در دفاع مقدس بود، گفت: بدون خودباوری، خلاقیت شکل نمی‌گیرد. جوانان ما در دفاع مقدس به ارزش‌های بزرگی دست پیدا کردند، مثلاً خودباوری و حریت پیدا کردند و از غیر خدا آزاد شدند.

وی توضیح داد: مرحوم اردستانی در انقلاب خود را پیدا کرد و در دفاع مقدس اعتماد به نفس یافت و به یک عنصر موثر تبدیل شد و همواره به دنبال چاره درد تاریخی ملت ایران بود و می‌خواست با دویدن‌هایش عقب ماندگی چند قرنی کشورش را حل و فصل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: او معتقد بود که راه دفاع مقدس باید روشن نگه داشته شود و نباید اجازه داد که این راه کور، محو و یا مه آلود شود، بنابراین تلاش زیادی در تبیین این راه کرد.

وی خاطرنشان کرد: او معتقد بود که عظمت جنگ باید حفظ شود و نباید بگذاریم جنگ کوچک جلوه داده شود، چراکه در جنگ، عناصر مهمی چون فرهنگ، تاکتیک، استراتژی، ملت، اقتصاد، سیاست، روابط بین الملل، قدرت‌های بزرگ و... نقش داشتند. لذا معتقد بود که جنگ را نباید به موزه‌ها سپرد و حتی معتقد بود که موزه‌ها باید تبدیل به دانشگاه شود.

سرلشکر رضایی بیان کرد: مرحوم اردستانی نسبت به نسل جوان احساس تکلیف می‌کرد و ایام راهیان نور به مناطق جنگی می‌رفت و به عنوان یک روایتگر از جنگ می‌گفت و سعی می‌کرد اشتباهات راویان را گوشزد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آنچه که امروز جامعه و جوانان ما نیاز دارند، همین احساس مسئولیت‌ها و احساس تکالیف است، لذا نباید گذاشت تا رخوت، و بی‌تفاوتی وارد اداره کشور و دانشگاه‌ها و جامعه ما شود، که اگر اینگونه شود مشخص است که داریم از ارزش‌های دفاع مقدس فاصله می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ و ادبیات و ارزش‌های دفاع مقدس به این دلیل است که خودباوری، اعتماد به نفس و آزادگی‌هایمان را از دست ندهیم و به فراموشی نسپاریم تا از پیشرفت و خلاقیت فاصله نگیریم که اگر اینطور شود سرمایه ذی قیمتی را از دست خواهیم داد که آن سرمایه عظیم خون شهدا است.

سرلشکر رضایی گفت: ما در سوریه دو مدل جنگ می‌بینیم، یک طرف جنگ پول و سرمایه، و سمت دیگر جنگ ارزش‌ها و عقاید و تجربه نشان داده که کسی که با عقیده و برای ارزش‌ها می‌جنگد در نهایت پیروز میدان است.

وی در پاسخ به افرادی که می‌گویند جبهه مقاومت با پول می‌جنگد، گفت: مگر ما در دوران دفاع مقدس با پول به پیروزی رسیدیم که در سوریه و یمن بخواهیم با پول پیش برویم، ما در زمان جنگ از ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد ارزی تنها ۲۲ میلیارد دلار یعنی چیزی کمتر ۲۰ درصد درآمد ارزی را هزینه جنگ کردیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها