ما توانستیم 122/ دریادار سیاری در ویژه‌برنامه روز ملی راهیان نور:

جنگ تحمیلی برای ممانعت از صدور انقلاب بود/ راهیان نور نشان‌دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان انقلاب ابتدا تلاش کردند تا با اختلاف‌اندازی قومی در کشور، باعث هرج و مرج و ناآرامی در کشور شوند اما موفق نشدند، اما بعد برنامه‌ای همچون ترور را سرلوحه کار خود قرار دادند و 17 هزار نفر را ترور و شهید کردند.
کد خبر: ۲۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ - 11March 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در ویژه برنامه روز ملی راهیان نور که در اردوگاه فرهنگی تربیتی باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: 22 بهمن 57، انقلاب ما پیروز شد و از این پیروزی به بعد، دشمن در صدد شکست انقلاب ما بود و روزشماری می کرد تا مانع از صدور آن شود و همه شرق و غرب که منافعشان به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی از بین رفته بود، تمام هدفشان بر پایه شکست ما بود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی ابتدا تلاش کردند تا با اختلاف اندازی قومی در کشور، باعث هرج و مرج و ناآرامی در کشور شوند اما موفق نشدند، اما بعد برنامه ای همچون ترور را سرلوحه کار خود قرار دادند و 17 هزار نفر را ترور و شهید کردند، اما باز موفق به شکست انقلاب اسلامی نشدند و به همین خاطر، جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان را آغاز کردند تا مانع از صدور انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و منطقه شوند.

دریادار سیاری افزود: در آن زمان، استکبار تلاش کرد با فریب دادن فرد دیوانه ای همچون صدام و دادن وعده های بیهوده، او را تشویق به حمله به جمهوری اسلامی ایران و شکست انقلاب اسلامی کرد و برای این کار، برآوردن اطلاعاتی کردند و امکانات و تجهیزات نظامی در اختیارش قرار دادند و 31 شهریور سال 59 رژیم بعث عراق را راهی جنگ علیه ایران کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: صدام اعلام کرده که چند روزه، تهران را تصرف می کند و انقلاب اسلامی را شکست می دهد اما در آن مقطع زمانی، برخی مسئولین ما مثل بنی صدر تصمیماتی را گرفتند و این جنگ، موجب ترس در این افراد شده بود و حتی گفته بودند که زمین می دهیم و زمان می گیریم و نمی توانستند در مقابل رژیم بعث بایستند اما عکس العمل امام خمینی (ره) خیلی خوب و قاطعانه بود و فرمودند که دیوانه ای سنگی را در چاه انداخته و آن را سرجایش بنشانید و مردم با شنیدن این حرف امام (ره)، روحیه گرفتند و به میدان های جبهه ها شتافتند تا در مقابل این رژیم بعث، ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد، ایستادگی می کنیم و تاکید کردند که عزت و شرف ما در همین جنگ با رزیم بعث عراق و حامیانش است.

دریادار سیاری گفت: جنگ ما هشت سال به طول انجامید و ما پیروز شدیم و چند نکته در این زمینه باید بگویم؛ اول اینکه اگر انقلاب ما تا به امروز باقی مانده است، یعنی ما پیروز شدیم چرا که هدف جنگ، شکست انقلاب اسلامی بود اما ما جشن 40 سالگی این انقلاب را گرفتیم و ما توانستیم انقلاب خود را حفظ کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: انقلابی که امروز الهام بخشی اش در بسیاری از کشورهای جهان است، این پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس را گذراندیم اما نگذاشتیم که یک وجب از خاک کشورمان در تصرف دشمن بیفتد و امروز ما در عرصه جهانی اثرگذار هستیم.

دریادار سیاری اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس، حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما ما توانستیم و مقاومت کردیم و پای خود ایستادیم و دشمن را به عقب راندیم و به پیروزی رسیدیم اما اکنون صدام و رژیم بعث عراق رو به نابودی رفتند و باید گفت که در حال حاضر عظمت بزرگی داریم که همه این ها به خاطر خون شهداست که جانشان را کف دست خود گذاشتند تا این پیروزی ها به دست بیاید و ما شاهد حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خود باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امروز کشور ما در جایگاهی قرار دارد که همه نسل های امروزی و جوانان که آینده ساز کشور هستند، بدانند که ما در وضعیت تهدید نرم و سخت قرار داریم و نیاز است که دشمن شناس با بصیرت باشیم و در خط ولایت حرکت کنیم و انقلابی باشیم و موضع گیرمان براساس مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی باشد و توان نیروی انسانی خود در رزم را بالا ببریم.

وی اظهار داشت: امروز موشک های ما در جهان چشمگیر است و مدام می گویند که موشک های خود را کنترل کنید، در حالی که اصلا به دشمن مربوط نیست و اگر تا دیروز سیم خاردار نداشتیم، امروز که رو به پیشرفت نظامی هستیم، پیغام ارسال می کنند که جلوی پیشرفت موشکی کشورمان را بگیرند.

دریادار سیاری ادامه داد: ما باید آنقدر توان نظامی داشته باشیم که دشمن فکر جرات حمله به کشورمان را به خود راه ندهد و ما به این مسیر رسیده ایم اما بسنده نمی کنیم، چرا که تجهیزات نظامی روز به روز مجهزتر می شود و ما این مسیر پیشرفت را همین طور ادامه می دهیم تا عامل بازدارندگی دشمن باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دشمنان به دنبال تغییر باورهای جوانان و نوجوانان کشورمان در مرور زمان هستند تا باورهای ما را تغییر دهند تا مراسماتی همچون اربعین حسینی، عاشورا،عزاداری برای سید الشهدا علیه السلام، حضور در راهیان نور و... برای ما مهم نباشد و این هدف دشمن است تا از طریق جنگ نرم باعث تحقق این موضوع شود.

وی با بیان اینکه راهیان نور نشان دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است،تاکید کرد: راهیان نور یک اتفاق نیست، یک مقطع نیست بلکه یک مکتب است و باید گفت راهیان نور یعنی زنده نگه داشتن یاد شهدا که امام خامنه ای تاکید داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و چراغ راهنماست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار