گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات جهان؛

سود انگلیس از فروش نرم‌افزارهای جاسوسی/ نتانیاهو تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد

حمله به سفارت ایران در وین، نقض دوباره برجام، اعتراضات جدایی طلبانه کاتولونیا و قرار گرفتن نام شش قرمانده عرب در فهرست جنایتکاران جنگی از مهمترین اخبار روز گذشته است.
کد خبر: ۲۸۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ - 12March 2018

جهان در روزی که گذشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مهمترین اخبار و رویداد‌های جهان در روز ساعت گذشته به شرح ذیل است:

خرابکاری پادشاه بحرین در قطر

پادشاه کنونی بحرین در اقدام‌های خرابکارانه در قطر دخیل بوده است.

کشته شدن فرد حمله کننده به سفارت ایران

فردی که با چاقو قصد حمله به محل اقامت سفیر ایران در وین را داشت با شلیک گلوله از پا در آمده است.

«محمد جواد ظریف» برای گسترش روابط سیاسی تجاری ایران و پاکستان در صدر هیأت بلند پایه تجاری اقتصادی 30 نفره به اسلام آباد سفر کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) احتمالا در ماه ژوئن در خصوص آغاز کاهش محدودیت‌های کنونی بر تولید نفت در سال ۲۰۱۹ توافق خواهد کرد.

فلسطینان با میانجیگری آمریکا مخالف‌اند

ابراهیم خریشی نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر سازمان ملل در ژنو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دویچه وله گفت: با میانجیگری آمریکا در مذاکرات صلح مخالفیم.

نتانیاهو تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت

اعضای ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را که احتمالا به اتهام دست داشتن در فساد مالی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت، متهم کردند با هدف فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام بحران سیاسی کنونی را به وجود آورده است.

آمریکا:‌ اگر اروپا برجام را با ایران اصلاح نکند، آمریکا به آن پایان خواهد داد

تایمز اسرائیل نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که اگر اروپا توافق اتمی با ایران را اصلاح نکند آنگاه آمریکا به آن پایان خواهد داد.

مایک پومپئو Mike Pompeo رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس‌نیوز، گفت: مادامی که آمریکا به اهدافش در رابطه با کره شمالی نرسد، فشار‌ها بر این کشور ادامه خواهد داشت.

آدم ارلی سخنگوی اسبق وزارت خارجه آمریکا، گفت: آمریکا توان حل بحران یمن را ندارد.

ژنرال دمپسی رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

جدایی کاتالونیا آزمون بزرگ رییس جمهور اسپانیا

ده‌ها هزار تن از جدایی‌طلبان منطقه کاتالونیا روز یکشنبه به دعوت یک انجمن جدایی‌طلب با برگزاری تظاهرات در شهر بارسلون تشکیل دولتی را خواستار شدند که عزم و اراده راسخی برای حرکت در مسیر جدایی از اسپانیا و استقلال داشته باشد.

سود انگلیس از فروش نرم‌افزارهای جاسوسی

دولت انگلیس از سال ۲۰۱۵ تا کنون فروش ۴۲ میلیون دلار نرم‌افزار جاسوسی به «رژیم‌های سرکوب گر» خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر را تصویب کرده است.

سازمان ملل خشونت علیه مسلمانان سریلانکا را محکوم کرد

جفری فلتمن معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه خشونت علیه مسلمانان را در سریلانکا که مساجد و محل‌های کسب و کار را هدف گرفته محکوم کرد.

قرار گرفتن نام شش فرمانده عرب در فهرست جنایتکاران جنگی

شبکه جهانی پیگیری جنایتکاران جنگی نام شش فرمانده اماراتی و سعودی را در فهرست جنایتکاران جنگی تحت تعقیب قرار داد تا این افراد به دلیل جنایات خود در تجاوز به یمن محاکمه شوند.

در دوران زمامداری محمد بن سلمان، عربستان سعودی منبع بی ثباتی در منطقه خاورمیانه خواهد بود و اگر اوضاع تغییر نکند، این پادشاهی از هم فروخواهد پاشید، بنابراین انگلیس با تأیید کامل و پرشور محمد بن سلمان، در واقع با آتش بازی می‌کند.

انتقاد اردوغان از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه بار دیگر از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که از عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه حمایت نکرده است، به شدت انتقاد کرد.

یک فروند هواپیمای شخصی متعلق به کشور ترکیه در فضای کشورمان از صفحه رادار محو شد. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این هواپیمای شخصی ترکیه‌ای از شارجه امارات به سمت استانبول در حال پرواز بود که در آسمان کشورمان ناگهان از صفحه رادار محو شد و در حوالی شهرکرد سقوط کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار