علی لاریجانی:

«قیام اسلامی» و «صیانت از فرهنگ اسلامی» مهم‌ترین هدف شهدا است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قیام اسلامی، صیانت از فرهنگ اسلامی، حفظ دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از خاک ایران، از مهم‌ترین آرمان‌های شهدا است.
کد خبر: ۲۸۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ - 12March 2018

قیام اسلامی و صیانت از فرهنگ اسلامی مهم ترین هدف شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (دوشنبه) در اولین یادواره امیران، سرداران و ۷۳۴ شهید شهرستان «قوچان» که در مصلی «قبا» این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از گروهک‌ها در تلاش بودند تا ایران را تجزیه کنند ولی وقتی نتوانستند، جنگ هشت ساله را بر ایران متحمل کردند و این جنگ در شرایطی آغاز شد که ایران یک طرف و تمامی کشور‌های دنیا در طرف دیگر، نهایت یک یا ۲ کشور به ایران کمک کردند، و این شهدا و ایثارگران بودند که پیروزی و عزت را برای این کشور به ارمغان آوردند.

وی افزود: امام راحل در آن زمان روحیه انقلابی را در بین مردم به ویژه جوانان رواج داد. در آن دوران همه یک هدف داشتند و آن هم این بود که در مقابل بیگانگان بایستند و از سرزمین خود دفاع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آحاد مردم شهرستان «قوچان» گفت: به یاد بیاوریم که شهدا چرا از هستی خود گذشتند و جان خود را فدا کردند، پس با شناخت شهدا، راه شهیدان را می‌توانیم ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است مراسم و برنامه‌های متعددی در راستای اهداف شهدا برگزار شود تا بدانیم اگر شهدا بودند امروز چه توصیه‌هایی به ما می‌کردند و یا امروز ما چه وظایفی در قبال اسلام و شهدا داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان گفت: شهدا برای اسلام جان‌شان را دادند. هدف اصلی شهدا، قیام اسلامی بود. اسلامی که در مقابل ظلم و ستم بایستند. امروز حفظ فرهنگ اسلامی از مهم‌ترین ضروریاتی است که شهدا نیز مردم را به این امر مهم، توصیه کرده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: اگر اسلام دچار مشکل شود بسیاری از دستاورد‌های اسلامی از بین خواهد رفت. مراجع، روحانیت، حوزه‌های علمیه و علما، معارف اسلامی را باید متناسب با شرایط و زمان، برای جوانان معرفی کنند.

وی صیانت از فرهنگ اسلامی را ادامه دهنده راه شهدا خواند و تصریح کرد: حفظ دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف عالی شهدا است. این نظام اصولی دارد و مهم‌ترین اصول امنیت، استقلال و آزادی اندیشه است. به بیان دیگر ما به عنوان یک کشور اسلامی باید در مقابل مستکبران موضع مشخصی داشته باشیم و از مظلوم دفاع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص نگرش بیگانگان به نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: اگر مستکبران و کشور‌های دیگر در تلاش ضربه زدن به ایران هستند، در دل‌شان مردم ایران را تحسین می‌کنند که عزت و اتحاد دارند.

لاریجانی با بیان اینکه سومین هدف شهدا صیانت از خاک ایران است، ادامه داد: مستکبران از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور‌ها استفاده می‌کنند. کشور‌های دنیا را نگاه کنید، بعد از اتفاقات در عراق مسئله تجزیه را به راه انداختند، اما در ایران اسلامی به خاطر وجود رهبر فرزانه، یکپارچگی در سراسر ایران وجود دارد. پس هر چیزی که برای این ملت مهم و عامل اتحاد باشد، دشمن سعی می‌کند به آن ضربه بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اتحاد را رمز پیروزی مردم کشورمان دانست و گفت: برخی از افراد که به دنبال ماجراجویی هستند، بدانند اگر در کشور آشفتگی ایجاد کنند در قیامت باید پاسخگو باشند. این کشور وزرا، فرمانداران و مسئولین باتجربه‌ای دارد، لذا باید از امکانات در جهت توسعه چرخ تولید بهره ببریم و تلاش کنیم تا وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود.

لاریجانی در پایان ضمن تشکر از مسئولین جهت برگزاری این مراسم گفت: با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری صادرات و صنایع ما باید وسیع‌تر شود و نیاز است در این خصوص همه باهم همه‌ای و تلاش کنند.

خاطرنشان می‌شود، این یادواره با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نمایندگان مردم قوچان و درگز در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و روسای ادارات و آحاد مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان قوچان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها