سرلشکر موسوی در مراسم بزرگداشت شهیدان حمید و مهدی باکری:

مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در گرو مطالعه سیره شهدای دفاع مقدس است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین راه مقابله با توطئه و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مطالعه و الگوگیری از سبک زندگی شهدای جنگ تحمیلی دانست.
کد خبر: ۲۸۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶ - 12March 2018

مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در گرو مطالعه سیره شهدای دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری که شامگاه امشب (دوشنبه 21 اسفندماه) در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه زندگی‌نامه و وصیتنامه شهدای دفاع مقدس و شهیدان باکری را مطالعه کرده ام، اظهار داشت: به این علت سیره و زندگی شهیدان حمید و مهدی باکری که امشب به مناسب بزرگداشت این عزیزان در این مراسم حضور پیدا کرده ایم، را مورد بررسی و مطالعه قرار دادم تا متوجه شوم چه درس و پندی را می توانیم از سیره آن ها برای خودمان که از قافله شهدا بازمانده ایم به دست آوریم.

فرمانده کل ارتش افزود: به دلیل اینکه معلم نظامی هستم زندگی شهیدان باکری را با همان زاویه دید مطالعه و موضوعات قابل توجهی را پیدا کردم، برای شناخت این عزیزان شایسته است میزگرد و کلاس ها تشکیل داد.

امیر موسوی با اشاره به لطف و عنایت خاص خداوند به شهیدان باکری گفت: به دلیل عطوفت و مهربانی خدا است که در هر برهه ای از زمان امثال شهید باکری را به جامعه ما معرفی می کند تا برای ما الگو باشند تا به برکت خون آن ها ما در مسیر تداوم انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم و راه ولایت را گم نکنیم و به بیراهه نرویم.

وی با بیان اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در گرو مطالعه زندگی شهدا دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: با نگاهی به زندگی شهیدان باکری می توانیم با کوچک‌ترین هزینه بر مشکلات پیروز شویم و بزرگ‌ترین خدمت را به مردم بدهیم و در این راه پیروز شویم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی گفت: در واقع اگر شهیدان باکری ها و امثالهم نبودند ما به شناخت معرفتی از خود دست پیدا نمی‌کردیم و سرمایه های با عظمت وجود خود را نمی شناختیم، با وجود شهدای دفاع مقدس حجت خداوند بر ما تمام شد که این از عنایت خاص حق تعالی در حق ما است.

وی با اشاره به معجزه آمیز بودن ظهور انقلاب اسلامی کشورمان گفت: در به وجود آمدن انقلاب عزیزمان کسانی نقش داشتند و کسانی از این مکتب رشد کرده اند که ما قبلا فقط در تاریخ معصومین و آن هم در میان اصحاب خاص نام آنها را شنیده بودیم که شهیدان باکری مصداق بارز آن است.

امیر موسوی با اشاره به نسل تربیت شده توسط امام خمینی در زمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی جوانانی را پرورش دادند که معنویت آن ها مرز جغرافیایی نمی شناخت، امثال شهید باکری ها پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) هستند.

وی با اشاره به ارزش های اسلامی، افزود: اسلام عزیز دین تبیین خوبی ها و ارزش هاست و حجت هایی را در هر زمان ارائه می کند که ما و شما در رفتار و گفتار، فرماندهی، نوع مدیریت و سلوک آنها این خوبی ها را می بینم شهید باکری از این منظر یکی از برجسته ترین افتخارات دین مقدس ماست.

فرمانده کل ارتش گفت: وعده های الهی حق است و خداوند تمام وعده های خود را محقق میکند، با وجود شهیدان باکری و امثال این بزرگواران سندی وجود امثال شهید در مسیر قطعیت محقق شدن وعده های خدا است؛ چراکه مبارزه با دشمنان اسلام توسط رزمندگان اسلام یکی از وعده هایی است که خدا به بنده های خالص خود داده است.

فرمانده کل ارتش گفت: وعده های الهی حق است و خداوند تمام وعده های خود را محقق میکند، با وجود شهیدان باکری و امثال این بزرگواران سندی وجود امثال شهید در مسیر قطعیت محقق شدن وعده های خدا است؛ چراکه مبارزه با دشمنان اسلام توسط رزمندگان اسلام یکی از وعده هایی است که خدا به بنده های خالص خود داده است.

وی با بیان اینکه شهید باکری به فرمانده ای قادر و توانا تبدیل شده بود تصریح کرد: شهید باکری حتی دوره های معمول فرماندهی جنگ را طی نکرده بود، اما نبوغ این شهید والامقام ایشان را به این جایگاه از فرماندهی جنگ رسانده بود.

امیر موسوی با بیان اینکه علوم، دانش و تجربه جنگ برای رسیدن به پیروزی در نبرد قابل انکار نیست، خاطرنشان کرد: چگونه این اتفاق رخ میدهد یک جوانی که هیچ کدام از دوره ها و کلاس های جنگ را طی نکرده است به فرماندهی تبدیل می شود که پوزه دشمن را به خاک بمالد؟! در این جا است که مشخص می شود وعده های خداوند تخلف ناپذیر است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار