مفرد خبر داد؛

اعزام ۱۳ هزار دانشجو به اردوی جهادی در نوروز/ امدادرسانی گسترده در بلایای طبیعی سال ۹۶

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی از اعزام ۱۳ هزار دانشجو به اردوی جهادی ویژه نوروز ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ - 13March 2018

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، صادق مفرد معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگویی گفت: 13هزار دانشجو از 350 دانشگاه در نوروز 97 به اردوی جهادی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشترین اعزام متعلق به استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، خوزستان، قم و فارس است و نزدیک به 100 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، کوهبنان و رضویه فعالیت می‌کنند.

مفرد گفت: 50 گروه جهادی در 20 استان فعالیت‌جهادی خود را در نوروز امسال در مناطق حاشیه شهر تعریف کرده و خانواده‌ها و دانش‌آموزان در معرض آسیب را تحت پوشش قرار می‌دهند.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: امسال راهیان‌نور با طعم جهادی برگزار می‌شود و دانشجویان در 3 هکتار درختکاری کرده و خدماتی را در حاشیه شهرهای خوزستان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دوره کاربردی رویش برای ورود جدی گروه‌های جهادی به عرصه اقتصادی برگزار شد و در نوروز 97 گروه‌های اقتصادی به مطالعه اقتصادی مناطق هدف می‌پردازند، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی دوره تخصصی سیادت و تولیدات فرهنگی برای مربیان کودک، زمینه‌ساز کار حرفه‌ای در حوزه کودک شد. در سال آینده به طور ویژه برای مخاطب نوجوان این توانمندسازی اتفاق می‌افتد.

مفرد ادامه داد: درحال طراحی مدل برنامه‌ریزی روستایی هستیم و در سالی که گذشت پارامترهای شناسایی مناطق محروم، تکنیک‌های شناسایی و بخشی از روش تحلیل آماده شده و در سال آینده مدل نهایی به گروه‌های جهادی آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در سال جدید نقاطی را به عنوان جغرافیای هدف برای حضور چندساله انتخاب کرده و به نوعی متولی پیشرفت و آبادانی آن نقطه محروم می‌شوند. خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌الملل از ظرفیت گروه‌های جهادی برای آموزش مدل حرکت‌های جهادی به دانشجویان و طلاب غیر ایرانی استفاده می‌کنیم و در نوروز 97 چهار اردوی جهادی بدین منظور برنامه‌ریزی شده و در سال آینده با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌هایی که بیشترین دانشجویی غیر ایرانی دارند این موضوع تقویت می‌شود.

مفرد افزود: سامانه همه با هم به منظور میزبانی گروه‌های جهادی از داوطلبین شرکت در اردوهای جهادی راه‌اندازی شده و تا کنون 150 گروه اعلام میزبانی و بیش از 1000 نفر و 200 متخصص درخواست شرکت در اردوهای جهادی را داشتند.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: سامانه جامع اطلس جهادی در سال جدید به عنوان سامانه مدیریتی گروه‌های جهادی راه اندازی می‌شود و همچنین در سال 96 هسته توانمندسازی حرکت‌های جهادی ، 2 کتاب، 8 بسته آموزشی و 6 محصول چندرسانه‌ای و هنری برای تقویت گروه‌های جهادی تولید کرد، در سال جدید حجم و تنوع تولیدات در کارگروه‌های هشت گانه هسته توانمندسازی افزایش پیدا کرده و از قالب‌ها و ابزارهای جدیدی استفاده می‌شود.

وی گفت: به طور میانگین در هر استان دو دوره آموزشی و یک همایش برگزار شد و در سطح ملی سه نشست، یک گردهمایی، دو جشنواره و چندین دوره تخصصی با موضوعات مختلف برگزار شد.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: در سال 96 گروه‌های جهادی در 7 حادثه و بلایای طبیعی حضور پررنگ داشتند بدین منظور دبیرخانه بلایای طبیعی راه‌اندازی شد و بنا داریم در سال 97 گروه‌ها در این عرصه آموزش و تقویت شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار