امروز؛

مراسم تشییع یک شهید گمنام در پادگان ۰۱ ارتش برگزار شد

مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام ۲۰ ساله عملیات کربلای ۶ سومار در مرکز شهدای آموزش ۰۱ شهدای نزاجا برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ - 13March 2018

مراسم تشیع شهید گمنام در پادگان 01 برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۶ سومار به شهادت رسیده بود، در مرکز آموزش ۰۱ شهدای نزاجا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی، حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران و جمعی از فرماندهان ارتش و خیل عظیم مردم برگزار شد.

مراسم تشییع این شهید گمنام از مقابل مسجد بقیه الله الاعظم شهرک کلاهدوز آغاز و در مرکز آموزشی ۰۱ ارتش به خاک سپرده شد.

در این مراسم امیر سرتیپ نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در روز شهید و شهادت، آرزوی چندین ساله این مرکز آموزشی برآورده شد. به این شهید گمنام خوش آمد می‌گوییم و لذا خودم را ملزم می‌دانم که گزارشی کوتاه به این شهید بزرگوار عرض کنم، چون ما معتقدیم شهدا زنده‌اند. هم اکنون در ارتفاع ۱۴۰۲ متری ارتفاعات سومار پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز آمده است. سربازان عزیزمان در حال حراست و نگهبانی از مرز‌های کشور هستند.

وی خطاب به دانشجویان وظیفه این مرکز گفت: شما بدانید که اگر در دانشگاه‌های کشور تحصیل کردید این بواسطه رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان بوده است. اگر این عزیزان نبودند به طور قطع یقین دانشگاهی نبود که شما عزیزان در آن علم‌اندوزی کنید. حاصل این رشادت‌ها بی‌نیازی کشورمان از حضور پزشک و مهندسین در تمام رشته‌ها است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در عرصه دفاعی باید اقتدار بازدارنده ایران با الهام از قرآن کریم و با فرماندهی کل قوا به معنای واقعی کلمه از هرگونه تعرض و اقدام و تصمیم برای دست‌درازی به آسمان، زمین و دریا را متوقف کند. باید به اندازه‌ای قوی باشیم که اندیشه تجاوز به ایران حتی به ذهنشان خطور نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این اقتدار امروز حاصل مجاهد آزادگان، شهدا و جانبازان دیروز است. قدرت دفاعی و اقتدار ما امروز سبب شده است که آسمان ایران را به گنبدی آهنی تبدیل کرده است. مقامات آمریکایی گفته‌اند که ایران در جنوب غربی و شرقی آسیا توانسته مهار کند و این جز حاصل اقتدار امروز و دیروز ما نیست.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: شهیدی که در سن نوجوانی به شهیدان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوست، امروز همچون گوهری درخشان در مرکز می‌درخشد.

انتهای پیام/ ۴۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار