همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید حسن اشکی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد حسن اشکی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ - 13March 2018

زندگی نامه شهید حسن اشکیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید حسن اشکی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید حسن اشکی سال 1325 در شهرستان شاهین دژ در خانواده ای مذهبی و مستضعف دیده به دنیا آمد.وی دوران تحصیلات ابتدایی را در این شهر به پایان رسانید و به علت تامین مخارج خانواده و عدم امکانات از ادامه تحصیل محروم ماند. شهید اشکی از همان اوان کودکی به فرایض دینی و مذهبی علاقه وافری داشت . در محضر پدرش به تلاوت آیات قران مشغول بودند و در کلیه عزاداریهای مذهبی شرکت فعالی داشتند . شهید اشکی در کلیه راهپیماییها و تظاهرات ضد رژیم طاغوت شرکت داشتند و در تجمع مردم برای تظاهرات نقش اساسی داشت . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه همسنگرانش در مبارزه با ضد انقلاب شرکت داشت و رشادتهای عجیب از خود به نمایش گذاشت . تا اینکه در تاریخ 1359/09/20 بر اثر انفجار مین ضد تانک کاشته شده به وسیله ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل امدند. از وی دو پسر و یک دختر بجای مانده است .

فرازی از وصیت نامه شهیدحسن اشکیان

الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

چه سخت است آنگاه که قلم با آهنگ خراشیدن دل، خرامیدن آغاز می کند امشب قلم، دست مرا گرفت و همسفرم شد و چه زیرا اندرونم را به سان کاشفی بی باک سیر می کند و جوهر زیبای خود را در این راه می بازد. امشب درد به دلم بانک می زند.می خواهم با شهیدان حرف بزنم یا نه می خواهم از آنان بگویم از آنان که رفتند و یادشان همواره روشنی بخش محفل ماست، از آنان که با رشادتهای خود صحنه های بسی بزرگ آفریدند.

خدایا دردمندم و روح دلم از شدت غم میسوزد و قلبم به خاطر حفظ اسلام و عمل به احکام قران میجوشد . عزیزانم پشتیبان انقلاب نوپایمان و رهرو امام عزیزمان خمینی کبیر باشید . و از افراد منافق و ضد انقلاب دوری کنید. و روز و شب از خدا خواسته ام که شهادت مرا در هرجا چه بهتر در محل کارم نصیبم فرماید.و اکنون نیز باید خوشحال باشم که خداوند متعال توفیق عنایت فرماید تا در صف مجاهدان فی سبیل الله و صف سربازان امام زمان (عج) در سنگر کارمقرار گیرم. و جان ناقابلم را تقدیم اسلام و جمهوری اسلامی نمایم.امید آن است که بتوانیم راه این شهید و هزاران شهید را ادامه دهیم و هیچوقت از راهشان خارج نشویم.

خدایا دردمندم و روح دلم از شدت غم میسوزد و قلبم به خاطر حفظ اسلام و عمل به احکام قران میجوشد . عزیزانم پشتیبان انقلاب نوپایمان و رهرو امام عزیزمان خمینی کبیر باشید . و از افراد منافق و ضد انقلاب دوری کنید. و روز و شب از خدا خواسته ام که شهادت مرا در هرجا چه بهتر در محل کارم نصیبم فرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها