ظریف:

آمریکا با خروج از برجام بیش از پیش منزوی می‌شود

وزیر خارجه کشورمان گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شود، این کشور در جامعه بین‌المللی بیش از پیش منزوی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹ - 14March 2018

ظریف: آمریکا با خروج از برجام بیش از پیش منزوی می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی جیو نیوز پاکستان با اشاره به چند جانبه بودن توافق هسته‌ای ایران اظهار داشت: «سندی که تنها در دوره زمانی یک رئیس جمهور دارای اعتبار باشد که آن سند را امضا کرده است آنگاه فکر نمی‌کنم هیچ‌کس علاقه‌مند باشد با آمریکا توافق امضا کند زیرا آن توافق پس از چهار تا هشت سال نقض خواهد شد.»

وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر تاکید کرد: اگر رئیس جمهور آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شود، این کشور در جامعه بین المللی بیش از پیش منزوی خواهد شد.

 ظریف گفت: برجام سند شورای امنیت است و لذا اگر آمریکا آن را نقض کند چیزی را نقض کرده که خودش پیشنهاد داده است.

ظریف افزود: «برای آمریکا اهمیت دارد که این را درک کند و من باور دارم آنچه که سبب شد رئیس جمهور ترامپ توافق هسته‌ای را آنگونه که پیش از رسیدن به مقام ریاست جمهوری وعده داده بود پاره نکند، این حقیقت است که اگر چنین کنند در دنیا منزوی خواهند شد، زیرا برجام توافقی چندجانبه است که شورای امنیت هم آن را تایید و بر آن تاکید دارد. برجام سند شورای امنیت است و لذا اگر آمریکا آن را نقض کند چیزی را نقض کرده که خودش پیشنهاد داده است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار