ما توانستیم ۴۴۰/ سرلشکر موسوی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

راهیان نور موجب تقویت دفاع همه‌جانبه می‌شود

فرمانده کل ارتش حضور مردم مناطق مختلف کشور در نقاط مرزی را موجب آشنا ساختن آن‌ها با اهمیت امنیت مرز‌ها و تقویت دفاع همه‌جانبه دانست.
کد خبر: ۲۸۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ - 27March 2018

راهیان نور موجب تقویت دفاع همه‌جانبه می‌شودامیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: مردم با سفر به سرزمین‌های نور تقریبا احساس می‌کنند که در این سرزمین‌ها چه اتفاقاتی افتاده است و اگر روزگاری جوانان و رزمندگان برای دفاع از کشور به این مناطق نمی‌آمدند، چه می‌شد.

وی افزود: در نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش غرفه‌ای به بخش‌های جدا شده کشورمان طی چند قرن اخیر اختصاص داده شده است. در آن‌جا نمایش داده شده که فلان بخش کشور طی چند روز از کشور جدا شد و فلان بخش طی یک روز و...، اما مردم ایران اسلامی هشت سال در برابر دشمن بعثی ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان جدا شود.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: دشمن وقتی که می‌بیند مردم به این سرزمین‌ها، ارزش‌ها و حماسه‌ها تعلق خاطر دارند و هر ساله جمعیت بسیاری از مردم و به خصوص جوانان در راهیان نور شرکت می‌کنند، می‌فهمد که مردم پای کار هستند و اگر بخواهد حرکتی کند و یا به مرز‌های کشور حمله کند، باید بداند این مردم در صحنه هستند؛ از این رو تامل می‌کند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: مرزنشین‌های ما معنی امنیت و تجاوز به مرز‌ها را می‌دانند و بیشتر به مساله امنیت توجه دارند، اما ممکن است آن‌هایی که در بخش‌های مرکزی کشور سکونت دارند، به خوبی متوجه اهمیت این موضوع نشوند؛ لذا سفر به این مناطق کمک می‌کند تا مردم دیگر بخش‌ها نیز با موضوع امنیت مرز‌ها آشنا شوند.

وی در پایان عنوان کرد: حضور مردم از تمامی مناطق کشور به مناطق مرزی کشور، موجب تقویت دفاع همه جانبه می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۱۱

نظر شما
پربیننده ها