حجت‌الاسلام علی محمدی:

مسابقات قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» به پیشواز نابودی رژیم صهیونیستی می‌رود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال نمایندگانی از 84 کشور با شعار «یک کتاب، یک امت» برای مقابله با استکبار جهانی و نابودی رژیم صهیونیستی که یک حکومت نامشروع است در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۲۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 16April 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حضور خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با بیان اینکه درباره اسلام و قرآن کریم 2 نظریه وجود دارد، اظهار داشت: نظریه اول دین و قرآن را فردی می‌داند که هرکسی باید در زندگی خصوصی خود به قرآن و دین عمل کند و دین ربطی به مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ندارد در حالی که ما این نظریه را قبول نداریم.

وی گفت: دین برای شخص و جامعه است. یعنی اینکه این 2 از هم جدا نیستند و ما باید فردی و جمعی به دستورات دینی عمل کنیم. متاسفانه دشمنان و کسانی که به دنبال سلطه بر مسلمانان هستند نظریه اول را تبلیغ کرده‌اند که این غلط است. دین و قرآن برای آحاد جامعه و وحدت مسلمانان دستور دارد. استعمار چندین قرن برنامه ریزی کرد تا یک نظریه باطل را در جهان تبلیغ کند. آن‌ها برای جا انداختن این نظریه مهره‌هایی را در کشورهای مختلف شناسایی کردند و در کشورهای مسلمان به کار گرفتند و نمونه آن در کشور ما «رضاخان» بود که عزاداری را ممنوع و کشف حجاب را اجرایی کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تجزیه کشورهای اسلامی به کشورهای کوچک را اقدام دیگری از اقدامات استعمارگران دانست و تصریح کرد: در ترکیه آتاترک نیز این کار را کرد و دین را از زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم دور کرد. این اقدام حساب شده بود. وقتی دین فردی شود دیگر کسی به ظلم و ستم کاری ندارد. چنین اسلامی، اسلام آمریکایی است در حالی که امام خمینی (ره) اسلام محمدی را با انقلاب اسلامی به جهان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام محمدی دلیل حمایت از کشورهای مظلوم منطقه را دستورات دینی و شرعی دانست و افزود: آیات متعددی از قرآن کریم بر مبارزه با ظلم و ستم تاکید دارد. برخی‌ها فکر می‌کنند چرا ما باید از کشورهای مظلوم منطقه دفاع کنیم و آیا این فقط یک اقدام سیاسی است در حالی که این دستور قرآن کریم است. جمهوری اسلامی ایران به آیات قرآن عمل می‌کند. ما بر اساس آیات قرآن وظیفه داریم از هر مظلوم مسلمان و غیر مسلمانانی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: حقیقت دین اسلام مبارزه با کفر، ظلم و نفاق است چرا که قرآن برای خواندن، یادگیری و عمل کردن است. پیامبر گرامی اسلام بیش از 70 جنگ را فرماندهی کردند در حالی که اگر دین فقط نماز و روزه بود نیازی به این جنگ‌ها نبود. اصلی‌ترین مسئله امروز ما مبارزه با اسرائیل است. صهیونیست‌ها بیش از 70 سال است که با زور و قلدری بر مسلمانان منطقه ظلم می‌کنند. آمریکایی‌ها از حمایت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مظلومین ناراحتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه عمل نکردن به همه آیات قرآن مشکل امروز جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: مبارزه با ظلم، ستم و مستکبرین یکی از سخت‌ترین وظایف نسبت به قرآن است. امروز آل سعود آیات قرآن را زیر پا گذاشته و ذلت را در برابر استکبار پذیرفته است؛ هیچ ذلتی بالاتر از این نیست که آل سعود دچار آن شده است.

حجت‌الاسلام محمدی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چنین مسابقاتی وجود نداشته است. امسال نمایندگانی از 84 کشور با شعار «یک کتاب، یک امت» برای مقابله با استکبار جهانی و نابودی رژیم صهیونیستی که یک حکومت نامشروع است در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تهران، قم و مشهد امسال میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خواهند بود. همایش پژوهش‌های قرآنی با موضوعات «استکبار در قرآن»، «استکبار در سیره معصومین» و «استکبار در گفتمان انقلاب اسلامی» نیز برگزار خواهد شد، که 1115 مقاله در این بخش دریافت شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها