مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید خبر داد؛

برگزاری 300 مراسم ویژه جانبازان در سال جدید

اسکندر یارنسب گفت: در سال جاری بیش از 300 مراسم بزرگداشت جانبازان در سطح کشور به همت بنیاد شهید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 17April 2018

برگزاری 300 مراسم ویژه جانبازان در سال جدیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «اسکندر یارنسب» مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در سال جاری بیش از 300 مراسم بزرگداشت جانبازان در سطح کشور به همت بنیاد برگزار می‌شود و در این مراسم‌ها از جانبازان سرافراز و خانواده‌های معظم ایشان به ویژه همسران صبورشان، تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تنوع برنامه‌های مراسم روز جانباز، گفت: برگزاری یادواره روز جانباز و همچنین جنگ‌های اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بخشی از برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت روز جانباز در نظر گرفته شده است.

وی به دیگر مراسم‌های روز جانباز اشاره کرد و اظهار داشت: جانبازان عزیز در رشته‌های ورزشی فعالیت‌های زیادی دارند و در سطح استانی، ملی و بین‌المللی صاحب مدال هستند به همین جهت، یکی از برنامه‌های اصلی که در سطح کشور برگزار می‌شود، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله کوه‌پیمایی و پیاده‌روی است.

یارنسب ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها و آثار هنری جانبازان در سطح استان‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای روز بزرگداشت جانبازان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد از دیدار مقامات عالی‌رتبه و مسوولین کشوری، لشکری و استانی از جانبازان و خانواده‌های ایشان در روز جانباز خبر داد و گفت: این دیدارها در قالب «طرح سپاس» انجام می‌شود. این دیدارها با جانبازان و خانواده‌هایشان و همچنین جانبازانی که در آسایشگاه‌ها حضور دارند، خواهد بود. در چند سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری نیز نمایندگانی برای دیدار با جانبازان حضور داشتند.

وی به جانبازان شاغل در دستگاه‌ها و ارگان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: امسال همانند سنوات گذشته به مناسبت روز جانباز، هر دستگاه از جانبازان مجموعه خود در سطح کشور، استان و شهرستان تجلیل می‌کند.

یارنسب درباره دیگر اقداماتی که قرار است در روز جانباز انجام شود، گفت: مراکز صدا و سیما در قالب مصاحبه، گزارش و مستند ویژه برنامه‌هایی را برای روز جانباز تدارک دیده‌اند. همچنین برای بزرگداشت روز جانباز، تبلیغات محیطی در سطح تهران و کشور انجام می‌شود که بر این اساس، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرح روز جانباز، به نمایش در خواهند آمد.

وی با بیان اینکه مراسم‌هایی که در روز جانباز برگزار می‌شود، با مشارکت جامعه ایثارگری به ویژه تشکل‌های جانبازان انجام می‌شود، گفت: مراسم محوری روز جانباز در تهران با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و مجمع جانبازان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در واقع یکی از برنامه‌های بنیاد این است که مراسم‌هایی که در این روز برگزار می‌شود با مشارکت و محوریت جانبازان باشد.

یارنسب در پایان گفت: حضور پیام‌آوران ایثار در مدارس، مساجد، مراسم بزرگداشت جانبازان و دستگاه‌ها برای روایتگری و سخنوری نیز یکی از برنامه‌هایی است که به این مناسبت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها