وال استریت ژورنال:

آمریکا در پی ایجاد ارتش عربی برای استقرار در سوریه است

یک رسانه غربی از تلاش واشنگتن برای متقاعد کردن کشور‌های عربی برای ایجاد یک ارتش و استقرار آن بجای نظامیان آمریکایی در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 17April 2018

آمریکا در پی ایجاد ارتش عربی برای استقرار در سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اکسپرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امیدوار است که ماموریت ارتش آمریکا در سوریه را با ایجاد یک ارتش عربی به پایان برساند.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: دولت ترامپ به دنبال تشکیل نیروی عربی برای جایگزینی نیرو‌های آمریکایی در سوریه و استقرار آن‌ها در بخش شمال شرقی سوریه پس از شکست داعش در این منطقه است.

از سوی دیگر جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا با عباس مصطفی کامل رئیس اطلاعات مصر گفت‌وگو کرده تا بداند آیا قاهره در این طرح مشارکت خواهد کرد؟

مقام‌های آمریکایی برای تشکیل ارتش عربی به سراغ عربستان، قطر و امارات رفته‌اند تا توسط آن‌ها میلیارد‌ها دلار هزینه و منابع نظامی را برای تضمین امنیت سوریه پس از شکست داعش تامین کنند.

مقام‌های آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که متقاعد کردن اعراب برای اعزام نیرو به سوریه در صورت خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از این کشور جنگ زده امری دشوار است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها