مومنی شریف در مراسم پاسداشت مقام جانباز؛

شهید خوش‌لفظ در گمنامی زندگی می‌کرد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: شهید خوش‌لفظ در گمنامی زندگی می‌کرد، چرا که از اخلاص بالایی برخوردار بود. آنچنان که به سختی اجازه جمع‌آوری خاطراتش را به حمید حسام داد.
کد خبر: ۲۸۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ - 22April 2018

شهید خوش‌لفظ در گمنامی زندگی می‌کردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، هم‌زمان با آغاز ماه شعبان و میلاد ائمه اطهار، معصومین و اهل بیت (ع) مراسم بزرگداشت جانبازان، با حضور جمعی از همکاران جانباز حوزه هنری و مدیران این سازمان صبح امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت ماه) در این نهاد انقلابی برگزار شد.

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این برنامه ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه با اشاره به میلاد باسعادت امام سجاد(ع)، گفت: مناجات‌های ائمه از جمله صحیفه سجادیه به ارتباط مستقیم و اتصال دل‌های آدمی به خدا کمک می‌کند. این ادعیه‌ ویژگی‌های خاصی دارند که از فهم ما در بسیاری از موارد بالاتر است. اما این را خوب می‌دانیم که بسیار نیازمند دعا هستیم. چرا که اتصال ما به خداوند را قوی‌تر خواهد کرد.

مومنی ادامه داد: حتی پیامبر اسلام (ص) که مستقیما با خداوند یکتا در ارتباط بود هم دعا می‌کرد. همچنین از سوی خداوند نیز به او توصیه می‌شد که به مناجات بپردازد. پس ما نیز باید از مناجات‌های بسیار ارزشمند و کارساز غافل نشویم. باید پیش از آغاز ماه مبارک رمضان با انجام بیشتر مناجات و دعا خود را برای روزه‌داری و انجام اعمال این ماه عزیز آماده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری مدیران و کارمندان حوزه هنری گفت: ما یک مسوولیت در محل کار خود داریم و یک مسوولیت در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم. هر کدام از آن‌ها به نوعی مهم و ارزشمند هستند. اما برای انجام بهتر مسئولیت‌هایی که به عهده ماست به دعا نیازمندیم. پس این روزهای عزیز در ماه شعبان را از دست ندهیم. ماه شعبان زمان مناسبی برای خودسازی و یاری جویی از خداوند است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: انسان‌های مومن و انقلابی در حوزه هنری کار می‌کنند که تعداشان کم نیست. وجود چنین نیروهایی در حوزه هنری نعمتی است که ما به آن افتخار می‌کنیم. میان این نیروهای انقلابی، جانبازانی داریم که همکاری با آنان ارزشمند است. جانبازانی که نیروهای فعال، توانمند و بسیار کارآمد در حوزه هنری هستند.

مومنی با بیان خاطره‌ای از شهید خوش‌لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» گفت: شهید خوش‌لفظ در حوزه هنری معرفی شد. با اینکه ایشان به هیچ عنوان تمایلی به دیده شدن نداشت. اما توانستیم این جانباز شهید را تا زمانی که زنده بودند معرفی کنیم. شهید خوش‌لفظ در گمنامی زندگی می‌کرد. چرا که از اخلاص بالایی برخوردار بود. آنچنان که به سختی اجازه جمع‌آوری خاطراتش را به حمید حسام داد. همچنین پس از آماده شدن کتاب علاقه‌ای به انتشار آن نداشت. حتی در مراسم رونمایی از کتاب نیز آنچنان خود را پوشانده بود که میان جمعیت حاضر ناشناس بود.

مومنی در همین راستا ادامه داد: پس از انتشار کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و توجه ویژه رهبری به این کتاب، شهید خوش‌لفظ تازه متوجه ارزش کارش شد. چرا که شهید خوش‌لفظ به مناسبت انتشار همین رمان به دیدار با رهبری رفتند و ایشان از اهمیت بیان خاطرات جانبازان شهید خوش‌لفظ را مطلع کردند. این دیدار شهید خوش‌لفظ با مقام معظم رهبری و شناخت ارزش فعالیت‌هایی همچون تالیف «وقتی مهتاب گم شد» تا آنجا پیش رفت که خوش‌لفظ با تمامی رنج‌هایی که از جراحات دوران دفاع مقدس داشت هرجا لازم بود برای معرفی کتاب خود را می‌رساند.

مومنی با بیان خاطره‌ دیگر از خوش‌لفظ گفت: این شهید بزرگوار در یکی از خاطرات خود پس از انتشار کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به سفری زیارتی به کربلا و نجف اشاره داشت. ایشان تعریف می‌کرد که در این سفر با یکی از روحانیون رزمنده اهل اصفهان آشنا شد. این روحانی وقتی متوجه شده بود که ایشان خوش‌لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» است خیلی خوشحال شده بود. چرا که با مطالعه کتاب مطلبی نظر وی را جلب کرده بود. این روحانی که آقای «منتظران» نام دارد خود را مسئول پیگیری حق‌الناس‌های احتمالی بر عهده شهدا معرفی کرده بود که با مطالعه «وقتی مهتاب گم شد» به موردی که مربوط به سال 65 می‌شد برخوزد کرده بود و حل موضوع را تنها از طریق خوش‌لفظ میسر می‌دانست. به هر حال این دیدار «منتظران» با خوش‌لفظ موجب شد تا یکی از حق‌الناس‌هایی که بر عهده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس بود حل شود. شهید خوش‌لفظ با وقوع این ماجرا بار دیگر به اهمیت و ارزش چاپ و انتشار خاطرات خود پی‌ برد. چرا که معتقد بود «وقتی مهتاب گم شد» وظیفه‌هایی بر عهده دارد که یکی از آن‌ها انجام چنین اموری است.

وی در پایان گفت: وظیفه ما در حوزه هنری این است که ارزش‌های فراموش شده را زنده کنیم. ما باید از چنین موقعیت‌های ناب و نعمت‌های بی‌نظیر جانبازان و شهدا در راستای اتصال قوی‌تر به خدا بهره ببریم.

در انتهای این برنامه از جانبازان حوزه هنری تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها