ناصرپور:

دانشنامه دفاع مقدس پلدختر تدوین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دانشنامه دفاع مقدس پلدختر تدوین و نقش این شهرستان در دفاع مقدس نوشته می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ - 03May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرهنگ حجت الله ناصرپور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس این شهرستان اظهار داشت: یادمان شهدای پلدختر پیشرفت خوبی داشته است که امیدواریم میراث فرهنگی به‌عنوان متولی یادمان شهدای پلدختر مطالبه جدی مردم را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه شهردار پلدختر یادمان شهدای پلدختر را جز مبلمان شهری کند افزود: امیدواریم یادمان شهدای پلدختر مثل یادمان دیگر شهرها ساماندهی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: شورای هماهنگی دفاع مقدس هر دو ماه یک‌بار به ریاست فرماندار در پلدختر تشکیل می‌شود که هفت کمیته دارد و هدف آن تدوین دانشنامه دفاع مقدس پلدختر است که نقش این شهرستان در دفاع مقدس تدوین و نوشته می‌شود.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال حفظ آثار جنگ، جلوگیری از فراموش کردن و انحراف ارزش‌ها و انتقال آن‌ها است چون نسخه شفابخش عمر انقلاب اسلامی دفاع مقدس است که مانند کیمیایی معجزه‌گر امروز در سوریه و در مدافعان حرم هم جواب داده است و می‌تواند تضمین‌کننده انقلاب باشد.

ناصر پور بابیان اینکه به شهر پلدختر گذرگاه استراتژیک جنوب غرب می‌توان لقب داد تصریح کرد: شهر پلدختر در موقعیتی قرارگرفته که می‌تواند نقش گلوگاهی در کشور داشته باشد و اگر نگوییم پلدختر شهر هویزه ثانی است در حق آن جفا کردیم و این شهر بیشترین میزان بمباران در استان لرستان را دارد.

سرهنگ محمد محمودوند فرمانده سپاه ناحیه پلدختر نیز در این جلسه اظهار داشت: برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام پلدختر باید مدیریت جهادی داشته باشیم، فقط سازمان میراث فرهنگی متولی ساخت یادمان شهدای پلدختر نیست بلکه همه ما متصدی برای تکمیل و ساماندهی یادمان شهدای گمنام هستیم که برای ساماندهی آن باید تعامل و هماهنگی داشته باشیم، باید به سراغ مسئولان متولی رفت و ما نیز کمک می‌کنیم تا اواسط امسال این یادمان تکمیل شود.

وی افزود: در سرکشی‌هایی که به خانواده شهدا داشتیم برخی خانواده‌های شهدا سه جوان تحصیل‌کرده بیکار در خانه‌دارند که نمی‌دانم چرا جذب نمی‌شوند، ما نمی‌گوییم جذب نکنید دستگاه‌های دولتی 10 نفر غیر ایثارگر جذب کنند و یک نفر ایثارگر هم در جذب‌هایشان داشته باشند و مسئولان به سراغ خانواده‌های شهدا رفته و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند چون شهدا به گردن ما حق‌ دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار