در گفت‌وگوی همسر شهید یعقوبی با دفاع پرس مطرح شد؛

رمز موفقیت مردی که در پرواز ۱۳۰ـ C اوج گرفت

همسر شهید یعقوبی گفت: «علی» همیشه تاکید می‌کرد «دوست دارم مرگ با عزتی داشته باشم که باعث سربلندی و سرافرازی خانواده‌ام شود.» پس از شهادت ایشان بود که به مفهوم حقیقی این جمله پی بردم؛ چراکه هیچ‌گاه از شهادت صحبت نمی‌کرد. من هم فکر نمی‌کردم وقتی جنگ نباشد، کسی بتواند به شهادت برسد.
کد خبر: ۲۸۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۶ - 15May 2018

«مژگان میرزاپور» همسر شهید «علی یعقوبی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید علی یعقوبی اظهار داشت: صداقت و پاکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی همسرم بود. شغل علی باعث شده بود که وی مدت زمان کمی را در منزل حضور داشته باشد، اما در همان زمان اندک در کار‌های منزل کمک می‌کرد.

میرزاپور ادامه داد: علی احترام ویژه‌ای برای خانواده و به خصوص پدر و مادر خود قایل بود. وی به دلیل آن‌که فرزند ارشد بود، خود را در قبال خانواده مسوول می‌دانست و همواره کمک حال‌ آن‌ها بود. شهید علی تمام تلاش خود را می‌کرد که حتما دو یا سه مرتبه در ماه به مشهد رفته و با خانواده دیدار کند.

وی درخصوص شیوه رفتاری شهید با فرزندان خود بیان کرد: ارتباط علی با بچه‌ها غیر قابل توصیف است. وی سعی می‌نمود که تمام وقت خود را درکنار آن‌ها سپری کند، به نحوی‌که اگر می‌توانست در بیشتر پروازها، وحید فرزند ارشدمان را همراه خود می‌برد.

رمز موفقیت مردی که در پرواز ۱۳۰ـ C اوج گرفت

همسر شهید تصریح کرد: من رمز موفقیت علی در زندگی را دعای پدر و مادر می‌دانم و معتقد هستم فقط شهادت مزد علی بود.

وی توضیح داد: علی همیشه تاکید می‌کرد «دوست دارم مرگ با عزتی داشته باشم که باعث سربلندی و سرافرازی خانواده‌ام شود.» پس از شهادت ایشان بود که به مفهوم حقیقی این جمله پی بردم. چراکه هیچ‌گاه از شهادت صحبت نمی‌کرد. من هم فکر نمی‌کردم وقتی جنگ نباشد، کسی بتواند به شهادت برسد.

میرزاپور در پایان با اشاره به نقش شهید در زندگی خانوادگی خود افزود: روابط اجتماعی بالای وی باعث شده بود که در فامیل زبانزد باشد. به نحویکه همیشه برای حل مشکلات اطرافیان پیش قدم می‌شد. علی همواره بزرگ‌تر از سن خود عمل می‌کرد.

رمز موفقیت مردی که در پرواز ۱۳۰ـ C اوج گرفت

سروان شهید علی یعقوبی متولد ۱۳۴۷ در تربت جام بود که چهار تیر ۱۳۸۲ بر اثر سقوط هواپیمای ۱۳۰ـ C در منطقه رباط‌کریم در رودخانه شور واقع در ۵۰ کیلومتری اتوبان قم به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها