راوی کتاب سرباز کوچک امام:

اگر از اسلام فاصله می‌گرفتیم، نمی‌توانستیم یک دقیقه اسارت را تحمل کنیم

مهدی طحانیان با حضور در مراسم معرفی کتاب سرباز کوچک امام کمی از دوران اسارت خود و همرزمانش گفت.
کد خبر: ۲۸۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ - 06May 2018

اگر از اسلام فاصله می‌گرفتیم، نمی‌توانستیم یک دقیقه اسارت را تحمل کنیمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  آیین معرفی کتاب «سرباز کوچک امام»، عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مردان آراسته به ایمان در سخت‌ترین میدان‌ها بهترین آزمون‌ها را به نمایش گذاشته اند و به معنای واقعی کلمه برای ملت اسلام نقش معلمی صالح را ایفا می‌کنند، اظهار داشت: بدون کمترین تردید جبهه مقاومت که امروز شرق و غرب اسلام را در نوردیده است، دستاورد مقاومت شما آزادگان است. شما آزادگان عزیز در سخت‌ترین شرایط، بهترین وفاداری را به اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتید.

وی افزود: کار بزرگ و ارزشمندی که آقای طحانیان در دوران اسارت خلق کرد، به معنای واقعی کلمه برای امت اسلام امید بخش و افتخار آفرین بود. آنچه از این آزاده گرانقدر به مردم ایران تقدیم شده است قطعا در آینده ایران اسلامی و تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس نقش ایفا خواهد کرد. بیش از ۳۶۰ جلسه مصاحبه و تلاش عالم و ادیب خانم دوستکامی و تحریر خاطرات زیبای اسارت همه و همه جای تقدیر دارد.

در ادامه این مراسم غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه همه هم سن و سال‌های بنده تاثیر پخش مصاحبه‌ای که از طحانیان در زندان و اسارتگاه‌ها پخش شد، از یادمان نرفته است، اظهار کرد: شاید خیلی از شما که در آن زمان اسیر بودید، نتوانید احساس ما را درک کنید. هیچ کس نمی‌دانست در آن بازداشتگاه‌ها چه می‌گذرد. یک دفعه فیلمی پخش شد که هم روی اصل مسئله جنگ و هم روی احکام اسلامی موضع گیری شجاعانه‌ای کرد. ما ملتی هستیم که نوجوان ۱۶ ساله‌مان در برابر فشار دژخیمان این اندازه صراحت و شجاعت دارد که حرف خود را می‌زند.

وی افزود: من از این خوشحال شدم که آقای طحانیان موفق شدند، خاطرات خود را بازگو کنند. خیلی خوشحال شدم این خاطرات به قلم نویسنده توانایی مثل خانم فاطمه دوستکامی نوشته و یک مجموعه به مجموعه خاطرات خاطرات دفاع مقدس افزوده شد. ما از جنگ و جبهه جدا نبودیم، اگرچه مانند شما آزادگان لیاقت نداشتیم در جبهه شرکت کنیم، ولی برای ما هم یک درس است و باید ما را بیدار کند. با خواندن این کتاب‌ها در حال و هوای ارزشی دفاع مقدس قرار می‌گیریم.

در این مراسم طحانیان، آزاده دوران دفاع مقدس و راوی کتاب سرباز کوچک امام گفت: اگر خاطره می‌گوییم دغدغه اصلی ما این است که این خاطرات را به ملت عزیزمان انتقال دهیم. امروز هرچه داریم مایه سربلندی ماست. هرچه با تک تک سلول هایمان حس کردیم، از بزرگی اسلام عزیز و مکتب ماست. اگر از اسلام فاصله می‌گرفتیم، نمی‌توانستیم یک دقیقه اسارت را تحمل کنیم. ما اسلام عزیزمان را با تمام قوا و قدرتش می‌بینیم.

همچنین در این مراسم بیژن کیانی، مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان با اشاره به اینکه در سراسر دوران مقاومت، حماسه‌هایی آفریده شد که از تعهد آزادگان به راه امام راحل و مسیری که در پیش گرفته بود، برخاست. آزادگان سرافرازانه تمام میادین را پشت سر گذاشتند. حماسه مقاومت آزاده سرافراز و قهرمانانی مثل آقای طحانیان، جزئی از همان مقاومت آن سالها بود که در بدترین شرایط ممکن صورت گرفت. این نوجوان ۱۳ ساله با سینه‌ای سرشار از ایمان و اخلاص و عشق به امام و راه امام، در برابر همه دشمن که می‌خواست مقاومت را بشکند. ایستادگی کرد. خداوند اراده کرده است این سینه را سرشار از ایمان و مقاومت کند و تمام آن تلاش‌ها و نقشه‌های دشمن را آشکار کند.

وی افزود: یک بار دیگر خداوند اراده کرده است آن همه اخلاق و عشق در دوران آزادی ایشان و پس از سال‌هایی که از آزادی وی گذشت، بیان شود. آن‌ هم در قالب خاطرات تا ذهن خواننده را نسبت به فضای مقاومت و اردوگاه‌ها به خوبی روشن کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار