«مفاتیح الحیات» به چاپ ۲۲۷ رسید

کتاب «مفاتیح الحیات» نوشته آیت‌الله جوادی‌آملی به چاپ ۲۲۷ رسید.
کد خبر: ۲۹۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ - 11May 2018

«مفاتیح الحیات» به چاپ ۲۲۷ رسیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «مفاتیح الحیات» نوشته آیت‌الله عبدلله جوادی آملی به چاپ ۲۲۷ رسید. این کتاب توسط مرکز بین‌المللی نشر اسرا به چاپ رسیده است.

مفاتیح‌ الحیات، کتابی حدیثی رفتاری، به جلد دوم و مکمل مفاتیح‌ الجنان شهره شده‌ است و تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزۀ اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود.

در بخشی از مقدمه کتاب ارجمند مفاتیح الحیات می‌خوانیم:

«از آنجا که اسلام، دین زندگی است، احکام و تعالیم حیات‌بخشی را برای انسان فراهم کرده تا بتواند در هر سطحی مناسبات خود را به درستی ایجاد و تحکیم کند؛ چه محلی، چه منطقه‌ای و چه بین‌المللی و هیچ یک از ابعاد فردی و اجتماعی حیات بشری، از آموزه‌های وحیانی تهی نیست، بلکه جریان عبودیت و بندگی در جای جای زندگی نفوذ داشته و تنها با پذیرش و عمل به آن تعالیم، بندگی معنا یافته و محقق می‌شود. 

گروهی پنداشته و تلاش می‌کنند تا دین را در انزوای مسجد و محراب برده و تنها در خلوت و حیات فردی خلاصه کنند، درحالی که بخش اعظم از دستاوردهای انبیا و اولیا (ع) در جهت اقدامات و فعالیت‌های مختلف اجتماعی است و انسان بیش از آنکه جهت شخصی داشته باشد شخصیت اجتماعی دارد و به تعبیر حکما «مدنی بالطبع» است؛ حتی اگر نگوییم همه لااقل بیشتر اقدامات فردی برای بازسازی انسان و بازگشت به دامن اجتماع است، زیرا عمده کمالات انسانی در عرصه اجتماع شکل گرفته و ساخته می‌شود. 

بدیهی است برای دست‌یابی به چنین برنامه حیاتی هم به تلاش و اجتهاد علمی نیاز است و هم به کوشش و جهاد عملی و هم به لطافت و آرایه‌های هنری که استاد معظم آیت‌الله جوادی آملی (دام ظله) در مقدمه ژرف و بنیادین خود بر این کتاب از این سه شأن اساسی انسان به جهان‌دانی؛ جهان‌داری و جهان‌آرایی ياد کرده‌اند که بدون این سه، بهره‌وری بلکه اصل استفاده از حیات عالم آفرینش بسیار ناچیز و غیر قابل توجه خواهد بود.»

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها