سردار هادیانفر مطرح کرد؛

لزوم ظرفیت سازی و تبادل اطلاعات در حوزه جرایم نوظهور با محوریت (IGCI)

رئیس پلیس فتا ناجا بر ظرفیت سازی و تبادل اطلاعات در حوزه جرایم نوظهور برای کارگروه کاری روسای سایبری اوراسیا با محوریت (IGCI) و نیز ضرورت تشکیل بانک‌های اطلاعاتی در حوزه جرایم سایبری با احصاء نیازمندی‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ - 13May 2018

لزوم ظرفیت سازی و تبادل اطلاعات در حوزه جرایم نوظهور با محوریت (IGCI)به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سیدکمال هادیانفر» رییس پلیس فتا ناجا در حاشیه مراسم اختتامیه نشست کارگروه پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا ضمن تشریح دستاورد‌های این نشست، اظهار داشت: این نشست با حضور روسای پلیس سایبری کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا، رومانی، اکراین، بلاروس، روسیه، هلند، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، چین، فیلیپین، سریلانکا، افغانستان، نپال، ایران، مدیران و کارشناسان تخصصی مجمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل (IGCI) و نماینده مرکز ضد تروریست سازمان اینترپل کار خود را در تهران آغازکرد.

وی افزود: در این نشست، چالش‌های اساسی پلیس‌های سایبری اوراسیا درحوزه مقابله با جرایم این حوزه به صورت کاملاً تخصصی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و توسعه جرایم نوظهور و ابعاد فرا ملی آن، تقویت همکاری‌های دو جانبه، چند جانبه، منطقه‌ای و بین المللی با پلیس‌های سایبری سازمان‌های بین المللی مرتبط با امنیت این حوزه و بخش‌های خصوصی فرا ملی، امری ضروری است.

وی ادامه داد: برهمین اساس میزبانی و برگزاری این گونه نشست‌ها برای معرفی هدفمند پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در عرصه فعالیت‌های فرا ملی به عنوان یک پلیس متخصص، استاندارد و حرفه‌ای در راستای ایجاد بستر قابل اعتماد و اتکاء برای ارتقاء امنیت و احقاق حقوق کاربران قانونمند در فضای سایبری، امری لازم است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه مجمع جهانی نوآوری اینترپل (IGCI) بایستی همکاری‌های بخش خصوصی را با پلیس‌های سایبری برای واکنش سریع به جرایم این حوزه به شکل فعالانه دنبال کند بر ظرفیت سازی و تبادل اطلاعات در حوزه جرایم نوظهور برای کارگروه کاری روسای سایبری اوراسیا با محوریت (IGCI) و نیز ضرورت تشکیل بانک‌های اطلاعاتی حوزه جرایم سایبری با احصاء نیازمندی‌ها تاکید کرد.

سردار هادیانفر در خاتمه گفت: از همکاری‌های سازمان اینترپل مرکز (IGCI) و روسای پلیس‌های سایبری کشور‌های اوراسیا برای حضور فعال در این نشست و اتخاذ تصمیمات موثر و سودمند به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار