کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ تصاویر

سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب روز گذشته، ۲۲ اردیبهشت‌ماه، پس از ۱۰ روز به کار خود پایان داد. ناشرانی که در این دوره حضور داشتند، در مقایسه با 2 سال گذشته، از میزان فروش و استقبال مردم راضی بودند.
کد خبر: ۲۹۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 13May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از 10 روز در مصلی امام خمینی (ره) به کار خود پایان داد. نمایشگاه امسال که پس از 2 سال برگزاری در شهر آفتاب، دوباره به مصلی امام خمینی (ره) بازگشت، روز‌های پررونقی را پشت سر گذاشت. روز‌هایی که به گفته ناشران، در مقایسه با فروش نسبت به 2 سال گذشته از اقبال و به تبع از فروش خوبی برخوردار بود.

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران روز گذشته از رشد 20 درصدی جمعیت بازدید کننده از این دوره نمایشگاه خبر داد و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که روز پنجشنبه در چهار ساعت ابتدایی روز، بیش از 300 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وی همچنین به آمار فروش تا روز گذشته اشاره کرد و افزود: آمار‌های قطعی ما از فروش شبکه پز‌های بانک عامل به دست می‌آید و ما بر اساس شنیده‌ها و بررسی‌ها آمار فروش نقدی و پز‌های غیر متفرقه را محاسبه می‌کنیم که معمولا 40 درصد فروش قطعی است. آمار‌ها نشان می‌دهد که تا امروز در شبکه بانک شهر 89 میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که اگر 40 درصد را نیز اضافه کنیم به 130 میلیارد تومان می‌رسد.

اوضاع ناشران در این چند روز، مانند حال و هوای این روز‌های تهران، خوب بود. 10 روز مردم میهمان کتاب در مصلی امام خمینی (ره) بودند. در این روز‌ها برخی از کتاب‌ها با اقبال بیشتری همراه بودند. عناوین تعدادی از کتاب‌های پرمخاطب در این دوره نمایشگاه کتاب به‌شرح ذیل است:

«همرزمان حسین»، کتابی که در سال گذشته از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد، بیشترین استقبال را در میان آثار عرضه شده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی داشت. این اثر مجموعه ‎ 10 سخنرانی مقام معظم رهبری در باب عنصر مبارزه در سیره ائمه معصومین (علیهم‌السلام) است که در محرم سال 1393 هجری قمری برابر با بهمن 1351 هجری شمسی که فضای اختناق ستم‌شاهی و فشار و سرکوب مبارزان توسط ساواک رژیم بیدادگر پهلوی به اوج خود رسیده بود در هیئت «انصار الحسین» تهران ایراد شده است.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

«مطلع عشق»، «آموزش مصور احکام»، «معیشت پرهیزکارانه»، «تفسیر سوره برائت» و «مرگ تاجرانه» از دیگر عناوینی است که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به عنوان پرمخاطب‌ترین کتاب‌های این انتشارات در ایام برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان شده است.

موسسه پیام آزادگان که در نمایشگاه بیشتر با کتاب «سرباز کوچک امام» شناخته می‌شد، از این اثر با عنوان پرفروش‌ترین کتاب خود یاد کرد. «سرباز کوچک امام» شامل خاطرات مهدی طحانیان، آزاده ایرانی است که به قلم فاطمه دوست‌کامی نوشته شده است. این اثر پس از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری مورد استقبال عمومی قرار گرفته و قرار است یک ناشر لبنانی آن را به عربی ترجمه کند.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

«مردی که پروانه شد»، «خداحافظ آقای رییس»، «کلاه قرمزی‌ها» و «سیره ابوترابی» از دیگر عناوین پرفروش این انتشارات در ایام برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده است.

انتشارات روزبهان که عمده فعالیتش بر انتشار آثار زنده‌یاد نادر ابراهیمی متمرکز است، از کتاب «آتش بدون دود» این نویسنده به عنوان پرفروش‌ترین کتاب خود در ایام برگزاری نمایشگاه یاد کرد. «یک عاشقانه آرام»، «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» و «چهل نامه کوتاه به همسرم» از دیگر عناوین پرمخاطب این انتشارات در ایام نمایشگاه بود.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

همچنین کتاب خواندنی «مردی در تبعید ابدی» از دیگر آثاری است که امسال نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این اثر که براساس زندگی ملاصدرا نوشته شده، حاصل سال‌ها تلاش و مطالعه ابراهیمی درباره این اندیشمند جهان اسلام است.

«قصه دلبری» از انتشارات روایت فتح از دیگر آثار پرمخاطب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب بود. «قصه دلبری» روایت نو، جوان پسند و متفاوت از عاشقانه‌های همسر شهید مدافع حرم، محمدحسین محمدخانی است که توسط محمدعلی جعفری به رشته تحریر درآمده است.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

کتاب «سرِ سَر» که در مجموعه «مدافعان حرم» انتشارات روایت فتح منتشر شده است، به شهید عبد‌الله اسکندری می‌پردازد. این کتاب که نوشته‌ای از نجمه طرماح است از ولادت تا شهادت سردار اسکندری را به همراه تصاویر روایت می‌کند.

«دیالوگ» اثر رابرت مک‌کی، «آناتومی داستان» و «دفترچه دکوپاژ» از عناوین پرمخاطب نشر ساقی در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران بود.

از مجموعه آثاری که از محمدرضا حکیمی از سوی انتشارات دلیل ما در نمایشگاه عرضه شده است، مجموعه 12 جلدی «حیاة» از بیشترین استقبال برخوردار بود. این اثر به زبان عربی، نوشته محمدرضا، علی و محمد حکیمی که آغاز نگارش آن در سال 1353 شمسی بوده و آخرین جلد آن در سال 1394 شمسی منتشر شد. هدف نویسندگان، ارایه سیمای اسلام و تشیع، بر محور عدالت اجتماعی و آزادگی فردی بوده و منبع اصلی خود را قرآن و حدیث دانسته‌اند. احمد آرام شش جلد اول را به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

کتاب‌های «منهای فقر» و «مکتب تفکیک» از دیگر عناوین پرمخاطب این انتشارات در ایام نمایشگاه کتاب بوده است.

هفتمین دوره جایزه «کتاب و زندگی» به همراه پویش کتابخوانی روشنا، اقدام به توزیع ویژه کتاب «خداحافظ سالار» در نمایشگاه کتاب کرد که این اثر، به عنوان پرمخاطب‌ترین کتاب در غرفه نشر بعثت معرفی شد. این کتاب به خاطرات همسر شهید حسین همدانی می‌پردازد و به قلم حمید حسام نوشته شده است.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به قلم حمید حسام و اثر جدید گلعلی بابایی با عنوان «رؤیای آمریکایی» دیگر عناوین پرفروش این انتشارات یاد شده‌اند.

کتاب «آتش و خشم» که انتشار آن در ماه‌های گذشته دردسر‌های جدیدی برای ترامپ، رییس جمهور آمریکا، ایجاد کرد و مخاطبان پر و پا قرصی در جهان یافت، به عنوان پرمخاطب‌ترین کتاب در انتشارت مهراندیش مطرح شد. همچنین کتاب «10 روز با داعش» نوشته «یورگن تودنف هوفر» نیز از دیگر آثاری است که می‌توان آن را در زمره کتاب‌های پرفروش یاد کرد.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

در انتشارات صهبا نیز کتاب «انسان 250 ساله»، مطابق سال‌های گذشته پرفروش‌ترین کتاب اعلام شده است. همچنین کتاب‌های «چغک» و «برتبعید» نیز از دیگر عناوینی است که در این ایام مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

در غرفه انتشارات مصابیح الهدی که به صورت تخصصی به انتشار آثار آیت‌الله مجتبی تهرانی می‌پردازد، کتاب «ادب الهی»، «رسایل بندگی» و «اخلاق ربانی» بیشترین استقبال را داشتند.

«خاطرات سفیر»، شامل خاطرات نیلوفر شادمهری نیز پرفروش‌ترین کتاب انتشارات سوره مهر مطرح شده است. همچنین کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، مجموعه آثار فاضل نظری و «آبنبات هل‌دار» نیز در زمره کتاب‌های پرفروش اعلام شده‌اند.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

در غرفه انتشارات قدیانی نیز کتاب «جام جهانی در جوادیه»، نوشته داود امیریان از کتاب‌هایی بود که بیشترین فروش را داشت. کتاب «جام جهانی در جوادیه» رمانی مخصوص نوجوان‌هاست. موضوع این رمان، برگزاری یک مسابقه فوتبال در گروه نوجوانان، آن هم در یکی از محله‌های جنوبی شهر تهران (جوادیه) است.

سیاوش، شخصیت محوری داستان، نوجوان پر شور و حالی است که به واسطه ارتباط با پسر سفیر کشور کانادا، پای چند تیم خارجی نوجوانان را به مسابقه جام دوستی در محله خودشان باز می‌کند و حوادث بعدی رمان بیشتر درباره حضور تیم نوجوانان کشور افغانستان در این جام محلی و جهانی است. حوادثی که برای تیم نوجوانان افغانستان به وجود می‌آید، باعث بروز احساسات و عواطف انسانی در بین اعضای سایر تیم‌های شرکت‌کننده می‌شود.

«یادت باشد» شهید مدافع حرم حمید سیاهکلی مرادی به روایت همسر، «سفر سرخ» روایت داستانی شهید محمد حسین علم الهدی، «عقیق» زندگی‌نامه داستانی شهید خرازی، «نفوذ در موساد» و «چشم روشنی» از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات شهید احمد کاظمی در نمایشگاه کتاب تهران بوده‌اند.

در غرفه انتشارات شهرستان ادب نیز کار جدید محمدمهدی سیار با عنوان «یادآوری» و اثر تازه میلاد عرفان‌پور با نام «تماشایی» از جمله کتاب‌های پرمخاطب در این روز‌ها بود. از سوی دیگر، رمان «بی‌کتابی»، نوشته محمدرضا شرفی خبوشان که به عنوان برگزیده جایزه جلال آل احمد نیز اعلام شد، از دیگر عناوینی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

کتاب‌های پرفروش سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس

کتاب «مفاتیح الحیات» نیز مطابق چند سال گذشته بیشترین فروش را در غرفه انتشارات اسرا داشت. 20 هزار نسخه از این کتاب در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد و حالا این کتاب در آستانه 2 میلیون نسخه قرار دارد.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار