مونسان:

فرهنگ حفظ آثار تاریخی در کشور باید توسعه یابد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: فرهنگ حفظ آثار تاریخی در کشور باید ترویج و توسعه یابد.
کد خبر: ۲۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ - 14May 2018

فرهنگ حفظ آثار تاریخی در کشور توسعه یابدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «علی اصغر مونسان» معاون رئیس جمهور در مراسم گرامی‌داشت روز «حافظان میراث فرهنگی» با اشاره به نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توسعه حوزه گردشگری و کمک به اقتصاد کشور، اظهار داشت: همواره باید با به‌کارگیری تمام ظرفیت و امکانات از اماکن و اموال تاریخی و فرهنگی کشور صیانت کنیم.

وی با اشاره به نقش خطیر حافظان میراث فرهنگی در پیشبرد اهداف سازمان، عنوان کرد: حافظان میراث فرهنگی در پاسداشت از سرمایه‌های مادی، معنوی و تاریخی کشور نقش غیرقابل انکاری دارند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: حفاظت از میراث فرهنگی صرفا با اقدامات سلبی قابل انجام نیست و باید در این عرصه از مشارکت مردمی استفاده کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تأکید کرد: فرهنگ حفظ آثار تاریخی باید در کشور توسعه و ترویج شود و همه مردم باید «حافظان میراث فرهنگی» باشند.

وی بر لزوم تزریق تجهیزات به روز و نوین به یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور تأکید و بیان کرد: در این حوزه و سایر بخش‌های مأموریتی آماده هرگونه همکاری با یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور هستیم.

مونسان ادامه داد: لازم می‌دانم از همکاری بسیار مطلوب فرمانده محترم ناجا سردار «اشتری» در همراهی و همکاری با سازمان میراث فرهنگی کشور تشکر کنم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مطلوب سردار «رحمت الهی» فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: ایشان فردی تیزهوش، متخصص، پیگیر و باتدبیر هستند که باعث تحولات بسیار خوبی در این یگان شده‌اند. در پایان این همایش از حافظان برتر میراث فرهنگی تقدیر شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها