سرهنگ مومنی:

48 درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی تهران در سال 96 «عابرین پیاده» بودند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اینکه از شهروندان خواست به هنگام تردد در معابر و خیابان‌ها با رعایت قوانین و مقررات به توصیه‌های پلیس نیز توجه کنند، گفت: در سال گذشته 48 درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی تهران عابرین پیاده بودند.
کد خبر: ۲۹۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 15May 2018

48 درصد از متوفیات در حوادث رانندکی تهران عابرین پیاده بودندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «احسان مؤمنی» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: 48 درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی تهران در سال گذشته را عابران پیاده تشکیل دادند.

وی ادامه داد: به منظور کاهش این گونه تصادفات به عابران پیاده توصیه می‌شود در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو، در جهت خلاف وسایل نقلیه حرکت کنند تا بتوانند خودرو‌هایی را که از روبرو در حال حرکت هستند، ببینند.

این مقام انتظامی به تصادفات در شب به دلیل پوشش تیره لباس عابران اشاره و بیان کرد: عابران بایستی حتی المقدور از لباس و کفش باز تابنده نور و رنگ روشن استفاده کنند. همچنین شهروندان به هنگام تاریکی هوا از قسمت‌های روشن و زیر نور چراغ‌های خیابان عبور کنند.

این مقام انتظامی از عابران خواست هنگام عبور از تقاطع، مراقب خودرو‌هایی که گردش به چپ یا راست می‌کنند، باشند. همچنین از پیاده روی در حاشیه بزرگراه‌ها و معابری که سرعت خودرو‌ها بالاست، اجتناب کنند.

وی ادامه داد: در گذرگاه‌های عریض و دارای جزیره میانی باید عبور از خیابان به‌صورت دو مرحله‌ای صورت گیرد.

سرهنگ مومنی با بیان اینکه در تقاطع‌ها با سبز شدن چراغ عابرین پیاده حرکت کنند، خاطرنشان کرد: عابران برای عبور از میان خودرو‌های پارک شده ابتدا بایستی در کنار خودرو و در حاشیه خیابان توقف کنند و در صورت عدم وجود خطر با رعایت مراحل عبور از خیابان رد شوند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه عابران پیاده در صورت مشاهده خودرو‌های امدادی یا شنیدن صدای آژیر آن‌ها، مسیر را برای عبورشان باز کنند، گفت: برای عبور در عرض خیابان از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به عبور نکنند و تا زمان حرکت اتوبوس، صبر کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار