امیر مفید:

آنگاه که در دفاع مقدس به شیوه خودمان جنگیدیم پیروز شدیم

یکی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس گفت: در سال اول جنگ چون همان تفکر ارتش صدام را اجرا می‌کردیم، موفقیتی حاصل نشد اما بعد از اینکه به شیوه خودمان جنگیدیم، توانستیم موفق عمل کنیم و پیروز شویم.
کد خبر: ۲۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ - 15May 2018

آنگاه که در دفاع مقدس به شیوه خودمان جنگیدیم پیروز شدیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «عبدالحسین مفید» معاون اطلاعات عملیات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس عصر امروز در نشست «واکاوی عملیات الی بیت المقدس» که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، درباره تاکتیک جنگ در سال‌های اول اظهار داشت: در سال اول جنگ چون همان تفکر ارتش صدام را اجرا می‌کردیم، موفقیتی حاصل نشد اما بعد از اینکه به شیوه خودمان جنگیدیم، توانستیم موفق عمل کنیم و پیروز شویم و این روند تا بعد از عملیات الی بیت المقدس ادامه داشت؛ در واقع از عملیات رمضان به دلیل آنکه ارتش صدام روش جنگیدن ما را متوجه شده بود، عملیات‌هایی که انجام می‌دادیم با پیروزی همراه نشد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس رمز پیروزی ما وحدت و یکدلی بود و این همان چیزی است که اکنون دشمن آن را هدف قرار داده اما با این وجود همچنان نیروهای اثرگذار وحدت خود را حفظ کرده‌اند.

امیر مفید ادامه داد: بعد از عملیات الی بیت المقدس ارتش عراق با سه وضعیت روبرو بود که عبارتند از افزایش پشتیبانی شوروی سابق، اجماع جهانی برای جلوگیری از شکست عراق و پی بردن ارتش این کشور از نحوه جنگیدن رزمندگان اسلام.

وی تاکید کرد: عملیات الی بیت المقدس ویژگی خاصی دارد و آن طرح ریزی دقیق نیروهای اطلاعات عملیات بود که توانستند زمان را از دشمن بگیرند و با حضورشان در جاده اهواز - خرمشهر ارتش عراق را غافلگیر کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار