معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

باز آفرینی سالانه ۲۷۰ محله فرسوده در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه، از برنامه ریزی این وزارتخانه برای بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله فرسوده در کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ - 16May 2018

باز آفرینی سالانه ۲۷۰ محله فرسوده در کشوربه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی شهری کرمانشاه ضمن تبیین برنامه‌های بازآفرینی شهری گفت: در حوزه شهرسازی برنامه اصلی دولت تدبیر و امید، جریان بازآفرینی شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها برنامه بازآفرینی شهری را با رویکرد بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله در دستور کار دارد.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: ۱۳۳۴ محله فرسوده در طول برنامه پنج ساله ششم در کشور وجود دارد که بالغ بر ۶۶ هزار هکتار است و باید بازآفرینی شوند.

وی افزود: در این محله‌ها در حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت شهری ساکن اند که دچار بد مسکنی هستند و باید این محلات، احیا شوند.

عشایری تاکید کرد: برنامه بازافرینی شهری در ۹ بند تدوین شد که ۳ بعد آن شامل کاربری، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، ارتقا و بهسازی خدمات روبنایی و ارتقای خدمات زیربنایی است. همچنین ۶ بند دیگر آن نیز در راستای توان افزایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنان درون محلات تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در این برنامه بر ظرفیت سازی، شبکه سازی، ابزارسازی، نهادسازی، نهادینه سازی و در نهایت پایش و ارزیابی تاکید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار