حجت‌الاسلام حیدر مصلحی:

روحانیت باید در جنگ نرم به میدان بیایند/ لزوم ایجاد حرکت مردمی برای مقابله با استکبار و اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در بحث جنگ نرم و حتی در بحث اقتصاد مقاومتی، روحانیت باید مانند دوران دفاع مقدس به میدان بیایند و یک حرکت مردمی صورت بگیرد.
کد خبر: ۲۹۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ - 16May 2018

روحانیت باید در جنگ نرم به میدان بیایدحجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت در دوران دفاع مقدس نقاط ضعفی که ما در موضوعات مختلف جنگ داشتیم و فرماندهان ما در آن موضوعات بعضاً دچار مشکل می‌شدند را شناسایی کرده و بر اساس آن طراحی‌های لازم را انجام می‌داد.

وی شکل‌گیری تیپ امام صادق (ع) و گردان «فاتحین» را نمونه‌هایی بارز از طراحی‌های روحانیت در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: علت شکل گرفتن گردان فاتحین این بود که فرماندهان لشکرها می‌گفتند تیربارهای دشمن در شب عملیات بچه‌های ما را زمین‌گیر می‌کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: اقدامی که صورت گرفت این بود که طلبه‌های تبلیغی - رزمی، دوره‌های آموزشی نظامی را طی کرده، شب عملیات با آن گردان می‌رفتند و موقعی که گردان زمین‌گیر می‌شد، با خواندن یک حدیث و یا یک روایت و انجام کار تبلیغی، گردان را از زمین بلند می‌کردند.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه امروز هم در بحث جنگ نرم و حتی در بحث اقتصاد مقاومتی روحانیت باید مانند دوران دفاع مقدس به میدان بیایند، گفت: در بحث مقابله با استکبار و اقتصاد مقاومتی باید حرکت مردمی صورت گیرد تا جواب بدهد که در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار