هنرمند تعزیه پرداز مازندرانی عنوان کرد؛

ضرورت حمایت مسئولین از هنرمندان تعزیه پرداز

«ابوالقاسم رجبی کیاسری» گفت: ما هنرمندان تعزیه پرداز برای ارائه هنر و برای دیده شدن نیاز به حمایت داریم.
کد خبر: ۲۹۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ - 16May 2018
ضرورت حمایت مسئولین ازهنرمندان تعزیه پرداز«ابوالقاسم رجبی کیاسری» هنرمند تعزیه پرداز در حاشیه برگزاری مراسم «اردیبهشت مقاومت» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به اینکه کار فرهنگی را باید به متخصص این کار سپرد، اظهار داشت: کار فرهنگی هنری را باید به هنرمندان بسیجی بسپارند، چرا که به صورت تخصصی به کار فرهنگی و هنری می پردازند.

وی به  اجرای نمایش «مدافعان حرم حکایتی دیگر» اشاره کرد و گفت: این  نمایش کار مشترکی است که با همکاری «علی عظیمی» از هنرمندان عضو سازمان بسیج هنرمندان با حمایت این سازمان در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خان طومان به اجرا درآمد.

رجبی کیاسری به انتخاب نام این نمایش اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب نام این نمایش از سوی مردم برای ما مهم است، چرا که داشتن بصیرت و چگونه نگاه کردن مهم است.

وی با بیان اینکه هنر تعزیه برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی از دیرباز جایگاه مهمی در بین خانواده ها داشت، بیان کرد: جا دارد این نمایش در خیابان های سراسر کشور به اجرا درآید.

این هنرمند بسیجی از بسیج هنرمندان استان مازندران به عنوان تنها متولی این کار در استان یاد کرد و گفت: برای اولین بار انجمن تعزیه توسط این سازمان شکل گرفت و ما برای نمایش هنر خود به این سازمان پناه بردیم.

وی ضمن گلایه از مسئولین متولی هنر استان در خصوص عدم حمایت از کار فرهنگی هنری، عنوان کرد: متاسفانه مسئولین هنر ما را در چنین مراسم هایی می بینند و ما هنرمندان تعزیه پرداز برای ارائه هنر و برای دیده شدن نیاز به حمایت داریم.

رجبی کیاسری که خود پرورش یافته خاندان تعزیه است، افزود: دم از شهدا زدن کار خوبی نیست بلکه باید مثل شهدا شویم و مانند شهدا رفتار کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار