مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی مطرح کرد؛

تلاش بیشتر در راستای تربیت صحیح کودکان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در اولین جلسه کارگروه تخصصی سبک زندگی با محوریت دبستان و پیش دبستان گفت: در راستای تربیت صحیح کودکان باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۲۹۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ - 16May 2018

تلاش بیشتر در راستای تربیت صحیح کودکانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، اولین جلسه کارگروه تخصصی سبک زندگی با محوریت دبستان و پیش دبستان با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، کارشناس ادبی و کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان شمالی، نماینده اداره کل بانوان استانداری، مربیان مهدهای کودک، بهزیستی و موسسات قرآنی استان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «احیاء محمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: دفاع مقدس حادثه ای است که نباید آن را تنها برای گذشته بدانیم بلکه دفاع مقدس یک رویداد تاریخی است که علاوه بر تاثیر گذاشتن در گذشته در آینده برای نسل های فعلی نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: اگر اتفاقات و اقدامات دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنیم و از آن ها الگو بگیریم در جهت هدایت جامعه و تربیت فرزندان و کودکان می توان موفق عمل کرد و امروزه کار بسیار مهم و مسئولیت و رسالت سنگینی بر دوش اول خانواده ها و بعد محیط های تربیتی مانند مهدهای کودک، پیش دبستان و دبستان است.

امیری افزود: الگوهایی مانند خودباوری، مقاومت، از خودگذشتگی، ایثار و غیره در تربیت کودکان بسیار می تواند تاثیرگذار باشد و یکی از راه ها تولید کتاب های تصویری جذاب با صحنه ها و اتفاقات دوران دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: اگر کودک در مسیر درست تربیت شود می شود شهید حسین فهمیده، شهید چمران، شهید باهنر، شهید هاشمی نژاد، شهید کاوه و بسیاری از شهدای دیگر ما و می شود زنانی که 35 روز دوشادوش مردان در خرمشهر مقاومت کردند تا خرمشهر را آزاد کنند و این زنان و مردان همان کودکانی بودند که به خوبی تربیت شدند ولی اگر تربیت فرزند درست نباشد می شوند افرادی همچون رضا خان.

امیری افزود: هدف از این کارگروه نیز ترویج سبک زندگی جهادی و بهره مندی از نظرات مختلف جهت رسیدن به یک نتیجه اجرایی و عملیاتی است.

پیشنهاداتی که در این جلسه توسط حاضرین مطرح شد به این شرح است:

  • فعالیت ها و اقدامات برای نسل های آینده و کودکان و دانش آموزان باید مداوم باشد
  • در حوزه جنگ اقتصادی بیشتر کار شود
  • آموزش از طریق بازی
  • ایجاد خاطره
  • معرفی قهرمان های ملی کشورمان
  • کار پژوهشی و بررسی وضعیت موجود و رساندن آن به وضعیت مطلوب

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار