جلسه هیات‌امنا موسسه بهداری رزمی-4/ سردار فتحیان:

56 بیمارستان صحرایی در دفاع مقدس احداث شد

سردار فتحیان گفت: در دوران دفاع مقدس 56 بیمارستان صحرایی در نزدیکی خطوط عملیاتی برپا شد که مجروحان جنگی مورد مداوا قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۹۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ - 16May 2018

56 بیمارستان صحرایی در دفاع مقدس احداث شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار فتحیان در نخستین جلسه هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت به بیان گزارشی از آخرین فعالیت‌های این موسسه و خدمات ارائه شده توسط پزشکان و بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: یکی از اسناد منتشر شده در کشور ما سند ارائه شده توسط سازمان ملل متحد است که مقطع کوتاهی از دفاع مقدس را مطرح می‌کند.

وی در این رابطه گفت: در 21 اسفند سال 64 حدود 12 هزار مجروح شیمیایی را امدادرسانی و تحت درمان قرار دادیم که این موضوع در سازمان ملل متحد به عنوان یک اقدام بسیار خوب و عالی ثبت شد. آن‌ها بعد از بررسی نحوه رسیدگی به مصدومان شیمیایی کارآیی سیستم درمان مصدومان شیمیایی در دفاع مقدس را عالی عنوان کردند و امروز هم ما در این حوزه به پیشرفت‌های خوبی به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) دست یافته‌ایم.

سردار فتحیان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جنگ‌های دنیا بحث امدادرسانی به مجروحین و آوردن پزشکان به صحنه است، عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس راهبرد را تغییر دادیم؛ یعنی به جای اینکه مجروحان را نزد پزشکان ببریم، پزشکان عزیز و زحمتکش را نزد مجروحان بردیم. بدین ترتیب 56 بیمارستان صحرایی را در نزدیکترین فاصله از خطوط مقدم احداث کردیم. در این بیمارستان‌های صحرایی صد هزار عمل جراحی حیات بخش توسط جامعه پزشکی در مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال‌غرب انجام شد.

وی افزود: تجهیز و ایجاد 25 هزار تخت نقاهتگاه و بیش از 6 هزار تخت بیمارستانی در شهرهای مرزی در دوران دفاع مقدس انجام گرفت. همچنین بیش از صد هزار پزشک و پیراپزشک به نیاز روز دفاع مقدس لبیک گفتند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار