جلسه هیات‌امنا موسسه بهداری رزمی-5/ حریرچی:

ضرورت انسجام‌ بین پزشکان و کادرهای درمانی برای وحدت عمل در مواقع بحران

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی باید در میان پزشکان و کادرهای درمانی ترویج یابد تا هم موجب انسجام‌بخشی شود و هم در مواقع بحران کادرهای درمانی به صورت هماهنگ و هم‌افزا عمل کنند.
کد خبر: ۲۹۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ - 16May 2018

ضرورت انسجام‌ بین پزشکان و کادرهای درمانی برای وحدت عمل در مواقع بحرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «ایرج حریرچی» قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین جلسه هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: جمعی از اعضای هیات امنا از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس هستند که در بخش پزشکی و بهداری دفاع مقدس نقش مهم و اثرگذاری داشتند. لازم است فعالیت‌های پزشکان در دفاع مقدس ثبت و ضبط شود و برای مردم نشر یابد.

وی افزود: همانطور که سازمان بسیج جامعه پزشکی نقطه عطفی در ارائه خدمات پزشکی به مردم بود. این موسسه نیز نقطه عطفی خواهد بود؛ البته نباید فراموش کرد که سازمان‌های اصلی در مواقع بحران و حوادث نقش کلیدی و راهبری دارند اما افراد چه در ساختار اصلی و چه در سازمان‌های دیگر باید دارای روحیه بسیجی باشند.

حریرچی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا در مواقع بحران و لزوم، پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی و حتی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی به صورت داوطلبانه و بسیجی‌وار وارد صحنه شوند. این حضور داوطلبانه باید به صورت هماهنگ و هم‌افزا باشد.

نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، بر لزوم آمادگی این موسسه برای مقابله با وضعیت‌های بحرانی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان و دانشجو با خدمات جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ایجاد 2 واحد درسی در این زمینه می‌تواند بسترساز انتقال تجربیات پزشکی دوران دفاع مقدس به نسل جوان باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار