شهردار امامزاده عبدالله خبر داد؛

ایجاد بین الحرمین در امامزاده عبدالله (ع) آمل / راه اندازی راهیان نور جنگل در منطقه آلشرود آمل

شهردار امامزاده عبدالله آمل از ایجاد بین الحرمین بین دو بارگاه امامزاده عبدالله و امامزاده مظفر (ع) خبر داد و گفت: در منطقه آلشرود به دلیل شهادت شهدای جنگل در نظر داریم راهیان نور جنگل را با همکاری سپاه ناحیه شهرستان در تابستان ۹۷ برقرار کنیم.
کد خبر: ۲۹۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ - 17May 2018
ایجاد بین الحرمین در امامزاده عبدالله (ع) آمل / راه اندازی راهیان نور جنگل در منطقه آلشرود آملبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «جواد صلواتی» شهردار امامزاده عبدالله (ع) آمل از ایجاد بین‌الحرمین با هدف افزایش نگاه مذهبی در شهر زیارتی امامزاده عبدالله آمل خبر داد و اظهار داشت: این مسیر بین بارگاه امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده مظفر (ع) ایجاد می‌شود.
 
 وی فاصله بین بارگاه این دو امامزاده را به طول ۲۵۰ متر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۶ که در این شهرداری مشغول به کار شدیم شعار ما تبدیل این شهر به شهر گردشگری مذهبی است.
 
شهردار امامزاده عبدالله (ع) این شهر زیارتی را مشهد استان مازندران برشمرد و افزود: این شهر از سال ۱۳۹۱ با زیرساخت‌های ضعیفی ایجاد شد که رویکردمان را به احداث چندین میدان، پارک، المان‌های مختلف، زیرسازی و تعریض خیابان‌ها، احداث سالن ورزشی و غیره گذاشتیم.
 
وی با بیان اینکه با توجه به مواهب الهی، وجود جنگل و بارگاه زیارتی امامزاده عبدالله پایان هر هفته بیش از 3 هزار مسافر به این شهر سفر می‌کنند، افزود: در نظر داریم تا این شهر و منطقه جنگلی آلشرود را به‌عنوان پایلوت گردشگری منطقه تبدیل شود.
 
صلواتی با اشاره به ایجاد منطقه گردشگری آلشرود توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری عنوان کرد: هدف از ایجاد ما از این منطقه نگاه اقتصادی و ایجاد درآمد برای شهرداری نبود بلکه پاک‌سازی جنگل و حفظ محیط‌زیست است.
 
این مسئول با بیان اینکه برای ایجاد منطقه گردشگری آلشرود با موانعی روبرو بودیم که در حال حاضر این موانع در حال رفع است، افزود: این منطقه آمادگی اسکان بیش از ۲ هزار نفر در شب را دارد .
 
صلواتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم ما در ایجاد منطقه آلشرود جنگل بدون زباله بود و جزو اولین شهرداری‌های منطقه در ایجاد همچنین مکانی هستیم، ادامه داد: در منطقه آلشرود به دلیل شهادت شهدای جنگل در نظر داریم راهیان نور جنگل را با همکاری سپاه ناحیه شهرستان در تابستان ۹۷ برقرار کنیم.
 
این مسئول همچنین بابیان اینکه برای اولین بار میدانی بانام دماوند در این شهر ایجاد خواهیم کرد، افزود: این میدان در کمربندی مسیر چمستان با اعتباری بالغ ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان احداث خواهد شد و طرح مطالعاتی این طرح به اتمام رسید و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.
 
صلواتی با اشاره به اینکه آرامستان این شهر در اختیار شهرداری آمل است، گفت: توافقاتی صورت گرفت تا از سال ۹۸ به این شهرداری واگذار شود و در حال رایزنی هستیم تا پارک هلومسر که در محدوده این شهر ولی در اختیار شهرداری آمل قرار دارد به این شهرداری واگذار شود.
 
علی مردان رحمانی رئیس شورای شهر امامزاده عبدالله (ع) آمل نیز در این نشست از تدوین برنامه چشم انداز ۲۰ ساله شورا و شهرداری خبرداد و عنوان کرد: به‌زودی این موضوع فراخوان داده خواهد شد تا از نظرات نخبگان و مشاوران استفاده کنیم و یکی دیگر از موضوعات تشکیل کمیسیون بانوان است.
 
نصرالله فضلی عضو شورای شهر امامزاده عبدالله (ع) نیز در این جلسه بابیان اینکه این شهر قبلاً از چند روستا تشکیل‌شده بود، گفت: پایداری و افزایش جمعیت منطقه مدیون بارگاه زیارتی امامزاده عبدالله (ع) است که برافزایش درآمد مردم نقش مهمی داشت.
 
وی با اشاره به اینکه این شهر نوپا است و نیاز به حمایت مسئولان دارد، متذکر شد: در حریم این شهر شاخصه‌های مهمی اعم از بیمارستان ۲۱۶ تخت خوابی، بزرگ‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی، مجموعه تفریحی، دو شهرک صنعتی وجود دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار